Eksperthjælp: Er vandet gået?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.800 visninger
0 svar
0 synes godt om
28. juli 2011

Pia Hern

"Er vandet gået?"

Hej Pia.

Jeg er lidt i tvivl om mit vand er gået. Jeg havde rimeligt regelmæssige plukveer med da 30 mins mellemrum og 15-20 sekunders varighed i går aftes da jeg gik i seng.

Jeg vågnede som sædvanligt og skulle tisse. Da jeg kom ud på toilettet var mine trusser helt gemmemblødt som havde jeg svedt, og da jeg kom tilbage i min seng var min dyne godt fugtig, som havde jeg tisset lidt (havde haft den til at ligge mellen mine ben). efterfølgende havde jeg nogle timer med de samme plukveer som om aftenen, og faldte i søvn.

Her til morgen er der stadig en smule plukveer, sådan meget menstruationssmerte agtig.

Mvh Mie

Ps. er førstegangsfødene og har termin i morgen (29/7-11)

Pias svar

Hej Mie

Ihhh hvor er det spændende - måske skal du føde i dag eller i morgen!!!

Nu er det jo et par timer siden du skrev så jeg tænker at du nok har kontaktet fødeafdelingen. Hvis du ikke har så syntes jeg du skal gøre det. Det er meget lettere at vurdere over en telefon om det er det ene eller det andet fordi en man stille dig spørgsmål. Det kan jeg ikke her.

Men det kunne sagtens være vandafgang. Det er ikke altid at vandet går i en kæmpe skylle - det kan sive lidt mere langsom.

Men et godt tip er at tage et bind på og se hvor tungt det bliver i løbet af en times tid. Hvis det er meget tungt og vådt så er det vandet der er gået. Hvis ikke så er det næppe vandafgang.

Rigtig meget held og lykke

Varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.