Eksperthjælp: pige 8 måneder vejer 7,5 kilo. døgnfordeling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.387 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. juli 2011

Lisbeth Jess

"pige 8 måneder vejer 7,5 kilo. døgnfordeling?"

Hej Lisbeth. Har tre spørgsmål som jeg meget gerne vil blive klager på.

1. Min pige vejer 7,5 kg og det er ikke ret meget af et barn på 8 måneder. så hvad skal jeg give hende af mad for at hun kan tage godt på?

2. Må hun gerne sove med en pude når hun er i den alder?

3.  Kan du ikke  hjælpe mig med at lave en mad og mælk fordeling. Har et lille problem der er at jeg ikke kan få min datter til at drikke alle 150ml op.. Hun drikker 150ml når hun er meget sulten eller drikker hun de 120ml normalt. H

Håber du kan gøre mig klogere på disse ting.

Varme hilsen Naymo

Lisbeths svar

Kære Naymo!

Du har ret hendes 7,5 er vægten for et lille barn, måske e rhun kun omkring de 68 cm lange så passer det meget godt sammen. Nu kender jeg ikke fødselsvægten, men hun er sikkert blevet fulgt af en sundhedsplejerske som har været tilfreds.?

Hun er 8 måneder, så hun skal være igang med at spise mad, som havregrød , brød til frokost, og om aftenen kartofler, grøntsager og kød.Udover det skal hun have ca 750 ml MME.noget af dte evt som sødmælk.

I hendes grød og mos skal du komme en teskefuld smør eller olie i så hun får de nødvendige fedtstoffer.

Forslag til dagsmad. Lav havregrøden på MME, og giv hende resten i en kop.

Formiddagsmad, kan være et lille stykke brød,og frugt, derefter sikkert en flaske eller kop med MME, og så er det vel sovetid.

Til frokost brød uden skorpe, med smørepålæg, fisk, avocados,leverpostej, og eller ost.

Dertil igen MME eller sødmælk i en kop.

Eftermiddagsmad, er frugt, banan,  pære æble,samt et stk brød. eller noget grød lavet på MME.

Aftensmaden. kartofler og forskellige grøntsager, moset på MME, med det føromtalte fedtstof og lyst kød som kylling og fisk.

Inden sovetid kan hun få en flaske  MME.

Så skulle du nå op på det hun skal have.

Hvis der er yderligre spørgsmål så skriv igen  

Held og lykke med hende.

Varme hilsner

Lisbeth Jess 

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2011

ummu shaymaa

Hej Igen..

Mange tak for svaret, blev virkelig kloger på nogle punkter.  Håber at hun småt ville begynde at tage på.  Forresten jeg har ikke fået et svar om hun måtte sove med en pude i den alder. 

En sidste ting jeg gerne vil have på plads er. Hva så hvis jeg ikke kan komme op på de 750ml par dag. For min pige drikker ikke så meget mælk. Og jeg tør ikke tvinge hende da hun er et lille barn. 

Hvordan kan jeg få hende til at komme op på de 750ml? 

med venlig hilsen Naymo..

Anmeld

24. juli 2011

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Igen ! Ja det er rigtigt jeg glemte puden.

Hun skal helst ikke have en pude,og hvis hun endelig skal, så er det den helt flade.

Selvfølgelig skal du ikke tvinge dit barn til at spise, alligvel kan du tilbyde det, så hun på et tidspunkt blive rmere sulten og spiser mer.

Jeg vil foreslå dig at lave tre flasker af 250 ml MME, gemme i køleskab , så har du til et døgn.

Brug 100 ml til havregrøden, mos evt en halv banan i, så den bliver sød, eller sveskemos , hvis hun har tendens til hård mave.Husk fedtstoffet.

I koppen ca 50 ml.til morgenmaden.

Formiddagsmad, igen MMe af kop, ca 50 ml, resten .d.v.s ca 100 i flaske inden sovning.

Det samme gentager du til frokost. 50-100ml MME . eller sødmælk i kop.

eftermiddag, kan du hvis du giver grød lave det på 100 ml MME.

Til aften moser du hendes mad med 50 ml MME,  50 ml i kop,.MME til sove tid i en flaske,

I følge min udregning når hun ca op på 700  til 750 ml, og dteer fint.

Varme hilsne r

LIsbeth Jess

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.