Eksperthjælp: baby 7 uger , rød numse.behandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.564 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. juli 2011

Lisbeth Jess

"baby 7 uger , rød numse.behandling?"

Hej Lisbeth

Min søn har haft problemer med rød og hudløs numse siden han var få dage gammel. Han havde gulsot og havde derfor meget og tynd afføring.

Da han var 3 dage gammel begynde hans numse at blive rød, så vi smurte med zink, derefter begynde der at blive hudløse pletter.

Vi har fortsat forsøgt med zink, derefter brentacort. Det blev han bare mere rød af. Så prøvede vi med inotyol som hjælp rigtig godt, bare ikke på selve sårene da det ikke kunne hænge fast der.

Så var vi indlagt på børneafdeling et par dage (pga noget andet) og der smurte de/vi ham med noget beskyndene creme som man bruger til stomi. Det hjalp og da der begynde at hele kunne vi få inotyolen til at sidde fast. Der var han 5 uger. Nu er han 7 uger og det er endelig helet helt op her i forgårs.

Jeg har nu ikke mere inotyol tilbage og har forsøgt med zink igen fra igår. Men nu begynder han så at blive rød igen.

Tror du han ikke kan tåle zink? Skal vi forsætte med inotyol lidt endnu?

Vi kan ikke lade være med at smøre med noget, for han hud er stadig sart og hvis han ikke er smurt med noget græder han når han prutter fordi det svier. Vi har hele tiden måttet smøre et meget tykt lag på for det hjalp ikke nok med det tynde anbefalede lag.

Han har haft problemer med maven hele tiden og der kommer afføring hver gang han prutter, så det er næsten umuligt at holde ham tør.

Vi skifter han inden amning, en halv time efter amning og efter behov. Han bliver uftet med hårtørre og ligger så lang tid han gider og lufter numse ved hvert skift.

Håber du kan hjælpe.

Hilsen moderen

Nu er han 7 uger og

Lisbeths svar

Hej !

Øv at han stadig har rød numse. Jeg tror zinken skal væk. Indtil han er godt 2måneder, måske 3, har han afføring meget ofte, det er helt normalt. Jeg tror I skal prøve at skifte blemærke, ved ikke hvad I bruger, men nogen gange er det nok at skifte mærke. man kan få nogen økologiske bleer.

Når I vasker ham, håber jeg I bruger vat, for deter det mest skånsomme til en rød numse, engangklude river den røde numse.Nogen gange er det mest skånsomme at bruge olie istedet for vand.

Deter så fint i lader ham luft tørre eller bruger hårtørreren. I kan med fordel duppe med kamille the inden I tørrer ham.

Jeg vil anbefale en tjæresalve der hedder tumenol salve, fås på apoteket.

Nu håber jeg på snarlig bedring.

Fortsat held og lykke med den lille søn.

Varme hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.