Eksperthjælp: dreng 2 år høj og tynd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.565 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. juli 2011

Lisbeth Jess

"dreng 2 år høj og tynd"

Hej Lisbeth.

Min søn bliver 2 år på søndag, han er høj og meget tynd, han kan ikke engang passe str. 92 i bukser, de er alt for store, og falder ned over rumpen på ham, bare han står op.
Han spiser hvad jeg vil kalde normalt, morgen, formiddag, middag, eftermiddag og aften. Dog ikke lige meget hver dag.
Hvordan får jeg ham til at tage på?
Når han sidder uden trøje på, kan jeg se og tælle hans ribben
Synes han er alt alt for tynd. Han vejer lige omkring 13 kg., han har kun taget 400 g. på, siden han var 1 år.

På forhånd tak for hjælpen  

Lisbeths svar

Hej!

jeg kan godt se at han ligger i toppen med højden og bunden med vægten,alligevel stadig indenfor normalområdet. Han ligner formentlig en af jer forældre?

Hvi s han er en aktiv, glad og motorisk kvik dreng skal du tage det roligt.Deter selvfølgelig noget dumt  for ham,at han taber bukserne, det kan du klare ved at købe   bukser med ribkant.

M.h.t kosten skal du tilbyde ham rigelige mellemmåltider, hans forbrænding er sikkert høj, så der skal meget energi til,giv ham en klat smør eller olie i maden, rigelig med grove brødsorter,drikker han mælk så er det sødmælk han skal have.

Hvis han trives fint, og du fortsætter med en sund kost, så tror jeg han begynder tage lidt mere på.

Hvis du vil have en mere udførlig plan er der kostvejlederen herinde du kan spørge.

Håber det gav lidt ro.

Tillykke med hans 2 års dag på søndag.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.