Eksperthjælp: baby 3 måneder er fravalgt af sin far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.030 visninger
1 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Lisbeth Jess

"baby 3 måneder er fravalgt af sin far"

Hej Lisbeth.

Jeg har lige fået en søn sammen med en kæreste gennem 4 år. Jeg har i forvejen en dreng på 7 år fra et tidligere forhold og han en på 11 år. Det har været et meget turbolent forhold, med mange brud... hver gang jeg siger eller gør noget "forkert" gør han det forbi. Derfor har mig og min større søn også været smidt ud af hans hus og derfor boede vi også i vores egen lejlighed da jeg ved en fejl blev gravid.

Han tog graviditeten pænt, men hurtigt faldt det tilbage i det gamle mønster og ca 6 uger før termin gjorde han det forbi... han kom ikke til fødslen af vores søn... han kom ikke på sygehuset... og han skulle nermest tvinge ham til at se ham da vores søn var 2 uger.

Så kom han lidt i en periode og så ham ca en gang om ugen. Så har vi lige haft 3 uger her hvor han har været hos mig eller jeg har været hos ham og han ville godt være far (vores søn er nu 3 mdr) Og det var også først nu han lod sin søn på 11 år møde sin lillebror første gang. Jeg tog på tur med han søn og vores fælles barn alene (min store søn har væretpå ferie hos sin far den uge jeg var hos den lilles far) Nåh men hans søn var bare så glad og stolt over at være blevet storebror.

Dagen efter blev min fyr så sur igen igen og vil nu hverken se mig eller vores søn igen DET er jeg så indstillet på nu ikke bliver anderledes. Selvom det følelsesmæssigt er meget hårdt, jeg forstår ikke at man kan fravælge et lille barn!!!

Her til mit spørgsmål: Hvad skal jeg sige til min søn på 7 år, for han forstår jo ikke hvorfor den lilles far ikke kommer og ser sit barn, eller hvorfor den anden storebror ikke må se den lille.

Min på 7 år havde et rigtig godt og tæt forhold tilmin eks, så han er jo også meget ked af at han ikke skal se ham mere.

Og hvad skal jeg sige til den lille når han en gang spørger hvorfor han ikke har en far.

Skal lige siges at det er min eks der 100 % selv har fravalgt vores søn.

Lisbeths svar

Kære Mia! Tillykke med din lille søn, som du har fået, fordi du har kærlighed til et barn mere, også selvom der ikke er en far.

I har prøvet og deter gået  problematisk, så nu er han væk igen desværre maGTER HAN NOK IKKE AT TILSIDESÆTTE EGNE BEHOV OG VÆRE EN  ANSVARLIG FORÆLDER.

dIN STORE PÅ 7 ÅR HAR SIN BIOLOGISKE FAR, SÅ han SKAL NOK KLARE DET.

Den jeger bekymret for er dig, om du har overskud til at være der for de 2 børn, og også selv få fyldt op med voksenkontakt.

Jeg vil anbefale dig at få fat på din sundhedsplejerske og få hjælp til at få bearbejdet den sorg og afmagt det er at stå alene med en lille ny. Måske er der et familiehus med rådgivere som kan støtte og hjælpe.

Deter nu du skal række ud med armer og ben til dit netværk, familie, venner, naboer, som hkn give en hjælpend ehånd. husk deter en styrke at bede om hjælp.

Din store søn skal have vide at exen i ej magter at være forælder, og så ikke mer`. Kun at det ikke handler om ham,for han e en dejlig dreng. Ikke flere forklariner, bebrejdelser, elelr andet.luk den der.

Måske om  nogen år når din ex er blevt moden og ahr udbviklet sig kan han være far, om ikke andet kan du sige til lille manden, at han er lavet i kærligehe og han skal være glad for arvemassen både fra far og mor.

Nu håber jeg du kalrer skærene, sender de kærligste tanker og har du brug for at hælde af så skriver du bare.

Holde exen væk fra jer, så du får ro på og finder din egen rytme og opbygger overskud, og ved du ved er en vidunderlig mor til begge dine skønne børn..

Rigtig meget held og lykke med ungerne og dig selv.

Varme hilsne r

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

Louise mortil4

Jeg tænkte på om ikke du kan tage kontakt til hans store drengs mor, måske han den vej gennem kan få lov at se sin lille ny bror, selvfølgelig vil han gerne se hans lillebror.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.