Eksperthjælp: baby 7 måneder, skriger ved sovetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.085 visninger
0 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Lisbeth Jess

"baby 7 måneder, skriger ved sovetid"

Hej Lisbeth..

Vores pige på 7½måned, er virkelig svær at få til at sove fortiden! Jeg har altid ammet hende, og hun har aldrig ville tage imod flaske så min kæreste har ikke ku overtage en gang imellem. Hun skriger løs, når hun bliver lagt og vil kun have mig, for hun ved jeg har maden og der kan hun trøst!

Vi prøvede da hun var ca 3 måneder at ligge hende ned i sin seng, og gik så ind til hende indtil hun faldt i søvn, idag kan man ikke få et ord indført, og hun vender og drejer og bliver tilsidst så ked/hidsig at hun næsten stopper med at trække vejret ordenligt!! Jeg orker bare ikke at sku vugge hende i søvn igen, for hun må lære at falde til ro af sig selv, men vi synes virkelig at det er blevet svært og det størreste problem er, at hun vågner flere gange om natten ved at vende sig og skriger lidt, så jeg tager hende op og gir hende til bryst til hun sover igen...

Jeg skal starte på studie til September, og ville så gerne ha en hel nattesøvn snart, hvad kan Vi gøre ?? for synes virkelig det er hårdt .. ved godt at der sker en masse med hende, og hun bliver ældre, men hun har ligepludselig bare forandret sig fra den ene dag til den anden..

Hilsen Fie...

Lisbeths svar

Hej Fie. Klart du e rtræt, det er er dig der har været på om natten i lang tid og nu trænger du til en nattesøvn.

Inden jeg snakker om søvn, tænker jeg der er et par ting I skal udelukke. 

Hun kan have væske i sine ører, det gir smerter når de blive rlagt ned, og det gør de vågne rmed skrig om natten. Få hende checket hos en ørelæge. indtil da, hæv hendes hovedgære med et par bøger under det tager noget af trykket.

Kan hun have ondt for tænder, det giver dårlig nattesøvn.man kan få noget til gummerne.

Er hun forstoppet? det giver også urolig søvn.

Når det  er udelukket, så skal du og kæresten lægge en slagplan for et ændret putteritual.

Råhygge,massage, bad , amning.Så tager han over, sang og putten i seng. Hav noget lavt lys tændt evt noget musik, og han må sidde og snakke kærligt og blidt og fortælle at nu skal der soves. En kærlig tung hånd på bryst, en bamse, pude eller sutteklud. Ingen uro hos ham. Han skal virke overbevisende.så hun tilsidst overgiver sig.

Han kan evt lægge en madras derind, så når hun vågner, en tår vand, og samme proces som før.

Du skal holde dig væk og have tillid til at at han kan klare det og hun ikke lider overlast. Hun skal ikke græde i timevis, må gerne brokke lidt. Han må han tage hende op, berolige og lægge hende ned igen. han skal blive der.

Nu håber jeg i finder en løsning fælles, så nattesøvnen igen blive rgod, og du kan starte på studiet, frisk og fuld af energi.

Er der nogen bedsteforældre der kan træde til, så ræk ud og bed om hjælp.Venner kan også bruges.

Fortsat held og lykke med hende og god sommer.

Varme hilsne r

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.