Eksperthjælp: baby 9 måneder, undersøger ikke ting med munden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.471 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. juli 2011

Lisbeth Jess

"baby 9 måneder, undersøger ikke ting med munden."

Ida er 9 mdr. og fungerer på alle måder og virker til at trives.

Men hun undersøger ikke ting med munden, hun tager heller ikke selv mad op til munden. Hun er meget nysgerrig og undersøger ting længe med øjne og fingre. Mad bliver mast, smulret og leget med - men kommer aldrig i munden. Hun åbner villigt munden når jeg mader hende.

Hun bruger sut, men leger længe uden og sover heller ikke med den hele natten.

Er der noget jeg kan gøre for at stimulere hende til at undersøge ting og mad med munden?

Lisbeths svar

Hej!

din kære datter har ikke lyst til at putte tingene i munden, men undersøger med sine fingre , meget aktivt læser jeg..

Hun skal lige vænnes til at få brugt nogle flere sanser, så derfor har jeg lige et par  ting du kan forsøge med.

Når hun mades, så stik hendes finger ned i mosen, gerne frugtmos, og før den op til hendes mund,lok hende lidt til at åbne munden, så hun opdager at det at putte noget i munden kan smage godt,

Det vil sikkert få hende til at efterprøve flere forskellige ting. Lad hende selv sidde med maden, hjælp hende med at få det i munden, både mos og brød, og frugt.

Når hun bliver nysgerrig efter at putte i munden, vil hun sikkert komme i den fase,  hvor alt kommer ri munden, legetøj, tøj, fødder.m.m.og deter o.k, selvfølgelig skal hun ikke putte noget i munden der kan skade. Alle rengøringsmidler, og andre farlige ting står vel højt oppe.Cigaretskodder skal heller ikke i munden. men sand, blade ,papir, m.m. er o.k hun smager på, og så spytter hun ud igen. det at putte i munden er barnets måde at undersøge ting på, form,kulde varme,   noget  er dejligt, andet mindre godt.Følg hende ,og se hvad der sker.Hun skal udforske ting i sit hjem og omgivelser. Pas på med de varme ting.

Håber du kan bruge noget af dette til inspiration.

Fortsat held og lykke med hende og god sommer.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2011

FruDall

Tak for svar, det har virket

Sikken et svineri at have hende til at sidde der med frugtmosen ud over det hele - men det var det værd. Nu undersøger hun jævnligt ting med munden, det er stadig ikke hendes første valg - det er hænder og øjne. Men hun bruger munden nu og det er rart. Hun spiser også selv små hapser frugt eller brød nu

Så tak for hjælpen

Anmeld

10. august 2011

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej ! Hvor er jeg glad for din tilbagemelding, det er meget tilfredsstillende at tingene virker, og ja det sviner, alligvel er I godt igang.

Fortsat held og lykke med hende.

Varme hilsner

lisbeth jess

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.