Eksperthjælp: 6 måneder, hvor meget skal hun vende sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.554 visninger
0 svar
0 synes godt om
11. juli 2011

Lisbeth Jess

"6 måneder, hvor meget skal hun vende sig?"

Hej Lisbeth

Jeg har lige et spørgsmål ang. det at vende sig...

Min datter på 6 mdr er blevet rigtig glad for at ligge på maven, hvilket hun bestemt ikke var til at starte med! Hun ligger tit og spjætter med både arme og ben i luften på samme tid og så bagefter helt op på armene/hænderne med et stort grin! 

Hun kan vende sig fra mave til ryg og har kunnet det i ca 2 mdr. Hun gør det bare meget sjældent og ofte synes jeg det slet ikke virker bevidst...det er som om hun bare lige vælter tilfældigt rundt når hun ligger på maven med armene helt strakte..  

Jeg prøver at hjælpe hende med det ved at rulle hende rundt og det synes hun er meget skægt...men hun gør det som sagt meget sjældent selv. Er det normalt? Bekymrer jeg mig for tidligt?

Jeg vender hende også fra ryg til mave når vi ligger på et tæppe på gulvet, og det kan hun også godt lide, men det har hun endnu aldrig gjort af sig selv....

Hvordan er det med babyer i den alder, er det noget de skal gøre dagligt, eller...?      

Lisbeths svar

Hej!

Hvor er det dejligt hun er glad for at ligge på maven, det er en god ting for at styrke sine rygmuskler.Hun kommer helt op på armene, der styrker hun sine armmuskler.

Du kan hjælpe hende lidt på vej, så hun får lært at vende sig helt rundt. Hun har kræfterne mangler nok bare lige teknikken.

Deter i orden at hjælpe sit barn.

Når hun ligger på ryggen, triller du hende lidt så hun får det øverste ben helt over . Tilsidst vil vægten tippe hende rundt, og så lærer hun(med din hjælp) at holde armen nede og få den frem når hun er trillet rundt. Det kan godt tage nogle dage indtil hun selv får gjort det.

Det sværeste er fra rygt til mave, den anden vej kan hun læser jeg. ellers viser du hende den samme teknik.

Fra mave til ryg.ned fra strakte arme,så hun kan sætte af med armene og dreje i kroppen, den vej er lettere end fra strakte arme. Start med overkroppen , dreje den lidt, så tyngden tilsidst får benene med.

Du må prøve dig lidt frem, hvad hun synes er skægt, så blive rhun grebet af det.Når hun får lært at vende sig, kan hun jo begynde at trille selv.

Håber du blev inspireret til flere udfoldelser.

Varme hilsner

Lisbeth jess

Hav fortsat en god sommer.

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.