Eksperthjælp: 13 måneder, skal slippe flasken hvordan.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.348 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. juli 2011

Lisbeth Jess

"13 måneder, skal slippe flasken hvordan."

Hej Lisbeth.

Jeg har en dreng på knapt 13 måneder, han bruger ikke sut og holder meget stædigt fast i sin flaske, da det er det eneste der giver ham lidt tryghed og lidt ro, i situationer når han har brug for det, hvor børn normalt lige snupper sutten. Sagen er den at han altid har sovet dårligt, vågnet mange gange osv, men efter vi er holdt op med at give ham mælk om natten er han begyndt at sove igennem. Så det var EN vane der blev brudt, skønt... Nu er det bare sådan at om dagen er det TOTALT UMULIGT for mig at få ham til at sove, uden flasken med lidt mælk i. Han kan skrige i halvanden time, hvis han ikke får den. (dagplejemoren kan godt få ham til at sove uden... hmmm) Ergo, det må være mig der gør noget forkert? Problemet er at han har meget dårlig mundhygiejne, med tilbagevendene svamp og gule mælkebelægninger, og jeg ville rigtig gerne stoppe HELT med flasken, men jeg aner ikke hvordan, os fordi han er så stædig. Vi har prøvet for en måned siden at tage den fra ham, i 3 stive uger, hvor der ikke var nogen forbedring OVERHOVEDET! Han indordner sig ikke, og acceptere ikke at han ik får den flaske.

SUK, hvad skal jeg gøre?

Mvh hilsen Anna

Lisbeths svar

Kære Anna!

Hvor er dte flot du /I har fået den fra ham om natten og han nu sover.

Deter svært, egentlig mener jeg deter o.k at få en flaske i en flaske. men når du beskrive rhans mund og tænder, så er jeg enig med dig i at den skal væk. eller det er vand hAN FÅR I DEN.

Deter klart han skal have noget i stedet. En eller anden dejlig bamse, pude, sutteklud eller andet, noget musik, en historie, holden i hånd sang, elelr give en sut.

Han kan Sove uden, dte gør han hos dagpljemoderen, og der skriger han ikkei tre timer.

Så du skal HAVE din overbevisende mor kasket på. Vise ham at deter ok at sove uden, når du er kærligt udstråler sikkerhed om den nye situation, så kan han trygt lægge sig til at sove. Det kan være han brokker lidt . tAG HAM OP OG TRØSDT MED SMÅ KÆRLIGE LYDE, OG START FORFRA. HAN SKAL IKKE LIGGE OG SKRIGE I 3 TIMER, DETER IKKE GODT FOR HAM.

Held og lykke med projekt.

Varme hilsne r

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.