"Samtale efter fødslen"
Hej Pia
Jeg ville rigtig gerne vide hvor længe efter ens barns fødsel man kan komme til efterfødselssamtale med jordmor der hvor man har født? Min datter er 6 mdr men det er først nu (pga et traumatisk forløb og sygdom) at jeg kan overskue det. Nu har jeg til gengæld MEGET brug for at få min fødsel talt igennem med jordmor. Kan det lade sig gøre stadig tror du?
Pias svar
Hej du
Det er så godt at du gerne vil gøre noget for at komme videre efter din oplevelse og det at snakke med den jordemoder som var med er et vigtigt skridt på vejen til at forstå hvad der skete og hvorfor. Det gør det lettere at arkivere oplevelsen.
Jeg syntes du skal prøve at skrive til hende hvis du stadig har hendes navn. Jordemødre kan være lidt svære at få fat i. Alternativt kan du prøve at ringe til fødeafdelingen og få at vide hvornår hun har vagt og så ringe til hende.
Jeg syntes det er et forsøg værd - der er ingen regler for hvornår det er for sent. Men måske har hun svært ved at huske forløbet.
Hvis det glipper så vil jeg gerne hjælpe dig. Jeg hjælper kvinder som har haft traumatiske fødsler hvor du både kan få gennemgået dit forløb og få hjælp til at komme ud videre. Du kan skrive til mig på pia@motherbynature.dk hvis du har brug for mig. Jeg har klinik i Gentofte men kan også hjælpe dig på vej via telefonen hvis du bor langt væk.
Held og lykke
Varme hilsner fra
Pia
Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.
Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk
Anmeld