"Gravid igen efter svangerskabsforgiftning"
hejsa.
jeg vil hører om du kan hjælpe mig lidt i min beslutning jeg skal have taget.
jeg fik min mindste datter for lidt over 4 år siden nu, det var en hård gravidliitet som endte med svær svangerskabsforgiftning, og en fødsel 7 uger for tidligt, jeg fik fik iltmangel da jeg havde presse veer, og hun trak ikke vejret i 9 minutter, men vi har det begge fint i dag, og hun har ingen mén efter fødselsen så det er bare dejligt,
jeg har i alt 3 piger, og med den 1. fødte jeg 17 dage over termin og havde bækkenløsning, nummer 2, 4 dage før termin og havde bækkenløsning og begyndende svangerskabsforgiftning, og den 3. 7 uger før termin og svær svangerskabsforgiftning.
jeg er gået fra min exmand det er 4 år siden da den lille var 5 uger gammel. men nu har jeg så fundet en allertiders dejlige kæreste og har snakket om at få et fælles barn, men jeg er lidt bange og vil derfor hører om jeg kan kræve at komme til flere kontrol og få taget flere scaninger på baggrund af den sidste fødsel?
på forhånd tak fra
en fortvivlet men skunk mor
Pias svar
Hej Skrukke
Pu ha ja det var da en selm omgang både at være syg af svangerskabsforgiftning og føde for tidligt.
Du vil faktisk helt automatisk ryge i en gruppe af gravide som der skal holdes ekstra godt øje med. Når man tidligere har haft svangerskbasforgiftning er der en øget risiko for at det kommer igen - det kan også være at der slet ikke bliver noget. Men du behøver ikke at kræve noget - det sker helt automatisk.
En af teorierne omkring svangerskabsforgiftning er at det er en slags allergisk reaktion på de fremmede celler der kommer fra faderen til barnet. Da faderen nu er en anden kan det være at der slet ikke bliver problemer men derfor vil du stadig blive fulgt tæt af en special læge i det svangre ambulatorium du hører til.
Held og lykke med projektet.
Varme hilsner fra
Pia
Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.
Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk
Anmeld