Eksperthjælp: baby 1 måned, kaster op og har besvær med Afføringen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.851 visninger
1 svar
0 synes godt om
2. juli 2011

Lisbeth Jess

"baby 1 måned, kaster op og har besvær med Afføringen."

er noEr det normalt at babyer kaster op ofte?

Min dreng har kastet op flere gange om dagen i 3 dage i træk.  Så var der 2 dages pause, og her til aften er han begyndt igen.

Det er altså ikke gylp, men en kæmpe stråle med fuld kraft på.

Han græder også hver gang han skal af med afføring. Det har han gjort de sidste 3 uger.

Læge vagten siger det er kolik, og vores egen læge snakkede om en virus som babyer kunne have som varede et par dage, som blandt andet gav grøn afføring.

Hans afføring lugter nogle gange meget kraftigt.

Udover det raller han meget når han trækker været, specielt når han spiser, græder eller bliver ivrig. Og han for tit mælken galt i halsen.

Nogle gange når han presser for at komme af med noget, kaster han også op. Han vrider sig voldsom og presser hovede bagover hver gang han laver. Det ser ud som om det er meget svært for ham at komme af med det.

Derudover små skider han hele tiden, der kommer kun en lille smule ud hver gang, men tilgængeld skider han stort set hele tiden og presser løs hver gang han er vågen.

Er meget bekymret for ham.

Lisbeths svar

Hej ! Tillykke med ham,og sikke noget , forstår du er bekymret.

Deter ikke normalt at en baby kaster op i stråler, de kan gylpe, men ikke kaste op.

Han skal ses af en børnelæge.et så lille barn skal ikke kaste op i dagevis, det skal tilses af en børnelæge for at udelukke en forsnævring i mavemunden, eller noget i hans tarm.

Det  lyder ikke som kolik,når jeg læser din beskrivelse. 

I skal kræve at han tilses af en børnelæge på et sygehus. det kan godt være det er en virus, men så må de tage nogle prøver for at finde ud af det .

Rigtig meget god bedring med ham, og jeg bliver meget glad  for en tilbagemelding når du orker.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
lisbeth jess skriver:

er noEr det normalt at babyer kaster op ofte?

Min dreng har kastet op flere gange om dagen i 3 dage i træk.  Så var der 2 dages pause, og her til aften er han begyndt igen.

Det er altså ikke gylp, men en kæmpe stråle med fuld kraft på.

Han græder også hver gang han skal af med afføring. Det har han gjort de sidste 3 uger.

Læge vagten siger det er kolik, og vores egen læge snakkede om en virus som babyer kunne have som varede et par dage, som blandt andet gav grøn afføring.

Hans afføring lugter nogle gange meget kraftigt.

Udover det raller han meget når han trækker været, specielt når han spiser, græder eller bliver ivrig. Og han for tit mælken galt i halsen.

Nogle gange når han presser for at komme af med noget, kaster han også op. Han vrider sig voldsom og presser hovede bagover hver gang han laver. Det ser ud som om det er meget svært for ham at komme af med det.

Derudover små skider han hele tiden, der kommer kun en lille smule ud hver gang, men tilgængeld skider han stort set hele tiden og presser løs hver gang han er vågen.

Er meget bekymret for ham.

Hej ! Tillykke med ham,og sikke noget , forstår du er bekymret.

Deter ikke normalt at en baby kaster op i stråler, de kan gylpe, men ikke kaste op.

Han skal ses af en børnelæge.et så lille barn skal ikke kaste op i dagevis, det skal tilses af en børnelæge for at udelukke en forsnævring i mavemunden, eller noget i hans tarm.

Det  lyder ikke som kolik,når jeg læser din beskrivelse. 

I skal kræve at han tilses af en børnelæge på et sygehus. det kan godt være det er en virus, men så må de tage nogle prøver for at finde ud af det .

Rigtig meget god bedring med ham, og jeg bliver meget glad  for en tilbagemelding når du orker.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Hej igen.¨

Vi har været indlagt på børneafdelingen et døgn og blev udskrevet igår med besked om at det er overspisning. Han må nu kun få mad i 5 min af gangen med min 3-4 timers mellemrum.

Han har allligevel kastet om to gange siden vi begyndte "kuren". Han har stadig besvær med afføringen.

Jeg har nu skrevet til kiropraktoren herinde, i håb om hun kan hjælpen.

Iøvrigt var dit svar til stor hjælp. Lægerne tjekkede for mavemundforsnævring for jeg fortalte dem og dit svar. Men er ikke sikker på jeg selv vil udelukke den mulighed endnu. For det eneste de gjorde var at se om der kom rulninger på han mave når han spiste. De tog dog også blodprøver.

Men rigtig mange tak for din hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.