"8,5 måned afviser bryst, MME og vil kun vand."
Hej Lisbeth
Nu har jeg lige brug for et råd igen
Vores søn på 8 ½ måned er nu flyttet tilbage i soveværelset da han var meget urolig og havde meget svært ved at sove om natten og ville have bryst hele tiden. Han er stadig urolig og bliver bange når vi kommer ind i soveværelset tror vi forstyre ham lidt. Og det ender oftes med at han kommer over i min seng og falder i søvn. Men nu er problemet så at han total afviser brystet han vil kun have en tår vand om natten og får ikke bryst mere heller ikke om dagen. Vi har så prøvet at tilbyde ham modermælkserstatning i kop, tudekop og sutteflaske men han afviser blankt og bliver rigtig sur hvis vi bliver ved... han vil kun have vand. Jeg bruger erstatning i hans havregrød om morgen men ellers får han ikke mælk.... Kan han godt undvære mælken? Bliver jo lidt bekymret nu når han hverken vil have bryst eller kop. Han bliver tilbudt nan ha 1 efter vejledning fra lægen pga børneeksemen. Og så overvejer vi at flytte ham tilbage på eget værelse igen men tror du det bliver for meget for ham at han ikke får bryst mere og kommer væk fra mig igen og skal til at starte i dagpleje i slutning af juli? Tak
Hilsen annemette
Lisbeths svar
Hej Anne Mette!
Nogen agnge når babyer stopper brystet, er det meget kontant, Sådan er det med din søn.
Han får ikke nok mælk, han skal have omkring 750 ml i døgnet, Når han ikke vil drikke så er dte i maden du skal komme op på det.
Måske vil han drikke sødmælk af kop, eller. kold MME. Lav eftermiddagsmaden som grød lavet på MME.
M.H.t natten, så trro jeg det bedste er at få indarbejdet at I alle sover, så ryk ham tilbage, læg en madras inde hos ham. Vågner han så må en af jer derind og sove videre. I kan skiftes, så I alle er lige friske leller lige trætte.Husk lidt lys eller musik til ham.
Hånber så megetd et vil lykkes også inden arbejdsstart.
Varme hilsne r
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld