"baby 9 måneder, alene på ferie med far ?"
Hej Lisbeth
Jeg har nu haft 9 måneders barsel med min søn, nu skal farmand til at tage over i 10 uger, da jeg skal på arbejde igen
Mit spørgsmål: Min mand vil meget gerne afsted 5 dage sammen med vores søn (over til bedsteforældrene eller på sejltur). Det har jeg det rigtig fint med - det ville passe mig fint, jeg kunne god bruge noget tid alene og til mit arbejde. MEN, så sagde sundhedsplejersken, at det var en dårlig ide og at vores søn ville finde det mærkeligt, at jeg ikke var der og måske "straffe mig" bagefter. Vores søn er 9 md., men har aldrig været væk fra mig endnu.
Nu ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal gøre/synes. Hvad siger du?
Mvh.,
Clausen23
Lisbeths svar
Hej !
Deter klart du bliver i tvivl, for du vil ikke risikere at skade dit barn.
Jege r af den mening at du trygt kan lade din mand tage afsted med jeres barn og lade far tage over sammen med bedsteforældre.Deter lige sejlturen, jeg bekymrer mig lidt over, han skal tage sig af sit barn, med nærvær, leg m.m. En sejltur, er som jeg husker det, da jeg sejlede hård kost for et kravlebarn på 9 måneder.
Dit barn vil måske reagere overfor dig, det vil barnet også når du starter på arbejde, og det må og skal du kunneklare, du skal jo vise dit barn at alt er o.k. Mor er væk, og far er der.
jeg håber du lukker alle andres meninger ude, mærker inden i dig ,hvad du har lyst til og så beslutter derfra. Husk en glad mor er en god mor.
Hav nogle gode fri dage. og held og lykke med arbejdsstart.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld