"baby 3 måneder, er meget sulten, får MME."
Hej. 
Jeg har et spøgsmål vdr. MME. Min datter på snart 3 mdr (9juni) får MME. Jeg har læst nogle steder, at der er et max på hvor meget de må få i døgnet. Nogen siger 1l. andre 1,2l. Er det rigtigt, og hvor meget ligger max'et på?
Min datter spiser 5 gange dagligt. hun får ca 1060 ml i døgnet. Nogle gange lidt mere. Er det for meget?? Hun er en stor pige på 6kg. Nogen gange virker hun mere sulten efter et måltid på 200ml. Prøver at holde lidt igen, og se om hun skulle ikke skulle være blevet mæt. Men nogen gange vil hun bare ha mere, så det giver jeg hende.
Hvad gør jeg hvis hun vil have mere end det max'et?
Hun er også begyndt at gylpe mere end før.
Tak fordi du tog dig tid.
venlig hilsen A
Lisbeths svar
Hej !
Tillykke med din datter.det læses som om hun er i fin trivsel.
Hun skal have den mængde MMe, der skal til så hun er mæt,Jeg tror du med stor fordel kan give hende et ekstra måltid, og gerne inden du selv går i seng. Når hun er begyndt at gylpe, så er det overløbsventilen der virker. istedet for 5 måltider så giv hende 6 og måske lidt mindre ind i mellem.. Alligvel skal du ikke sulte hende,. Børn kan ikke passe ind i alle skemaer. Se på hende og du hendes mor ved hvornår hun er sulten og hvornår hun er mæt.
fortsat held og lykke med hende, og hav en god sommer.
Varme hilsner
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld