"baby 3 måneder, hvor meget MME."
Hej Lisbeth,
Jeg har en søn på 3 mdr. som for 3 uger siden blev flaskebarn. Det var en rigtig god beslutning for os alle sammen herhjemme, og vi nyder flasken - både baby og mor! Han er glad for den, og god til den!
Han vejer lige knapt 6,5 kg, og "burde" jo derfor spise ca. 1 liter i døgnet. "" skyldes, at jeg udemærket godt ved, det er guidelines, og ikke regler som sådan. Men han spiser aldrig mere end 900 ml, og oftest kun mellem 6- og 700 ml i døgnet - er det noget jeg skal reagere på?
Han sover igennem fra 21/21.30 - 6-7 stykker, får en flaske og sover oftest videre til 9-10 stykker. Han skriger aldrig helt vildt når han er sulten, men når da af og til at blive utilfreds, hvis jeg er for længe om at varme flasken. Er det bare tegn på, at han generelt får mad nok nu (modsat da jeg ammede) eller er han så lille endnu, at han har brug for at spise om natten og skal vækkes?
Det undrer mig, at han sover så godt og meget, og ikke spiser mere (5 gange i døgnet som regel) men jeg er ikke som sådan bekymret
Han har våde bleer, men ikke supertunge!
På forhånd tak for svar og god sommer!
Vh. Anne
Lisbeths svar
Hej anne! Tillykke med ham og dejligt der er kommet ro i hjemmet.
Jeg kan se at han på kurven ligger lige på normalen, alligvel vil jeg anbefale dig at putte en ekstra flaske inden , I går i seng, så er du helt sikker på han får det han skal.Det kan være han ikke spiser så meget og deter o.k.
Han skal nok lige vænnes til at have lidt mere mad, inden han selv begynder at mærke at sulten generer ham.Det gør du med et ekstra måltid, 5 gange i døgnet er for lidt til en baby på 3 måneder.
Fortsat held og lykke med ham, og hav også selv en god sommer.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk