Eksperthjælp: Terminsberegning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.088 visninger
0 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

Pia Hern

"Terminsberegning"

Kære Pia, 

Jeg har et lille spørgsmål ) Jeg er gravid i uge 35+3 ifølge mine scanninger, men jeg er ikke enig i datoerne, da jeg ved at min mand var ude at rejse. Jeg havde min første-dags-sidste-mens den 13. oktober 2010 og min lille pige kan kun være blevet lavet den 26. oktober, men alligevel viser scanningen, at jeg først har termin 31. juli 2011. Jeg havde mange komplikationer ved min første fødsel i 2007, så jeg skal have PKS den 25. juli - ifølge alle terminsberegnere jeg kan komme i nærheden af, har jeg ved ovenstående datoer termin den 20. juli - så er det ikke lidt farligt at de har valgt at jeg først skal have PKS så sent som anden gangs? 

Kærlig hilsen

Stefanie 

Pias svar

Hej Stefanie

Du skirver ikke noget om din cyklus om den er på 28 dage eller mere  - det kunne forklare forskellen som er på 5 dage så vidt jeg kan regne ud.

Det er ikke farligt at planlægge pks til terminsdatoen - det værste der kan ske er at man må lave kejsersnittet akut. Men du skriver heller ikke hvilke komplikationer der opstod sidst...

Som regel planlægger man kejsesnittet til ca en uges tid før termin og de har så planlagt dit til terminsdatoen (ud fra deres beregning) men har du en lang cyklus er det ikke helt skævt. Hvis du har en normal cyklus på 28 dage så kunne det være en ide at rykke datoen tættere på den 20.

Men prøv at tal med din jordemoder om det - det er lidt svært at rådgve dig når ikke jeg kender alle facts.

Held og lykke

Varme hilsner fra Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.