" baby 7 måneder er hun normalvægtig?"
Hejsa Lisbeth...
Jeg skrev til dig, for nogle dage siden med hensyn til min datters vægt! hendes vægt ved fødslen var 3206g og længden 52cm.. Idag vejer hun kun de 7kg, og min læge siger hun ligger under det normale!
Hilsen Fie..
Lisbeths svar
Hej Fie!
Tak for mail og oplysninger.Når jeg ser på hendes kurve, så ligge rhun på den samme streg som da hun blev født.
Deter rigtigt som din læge siger hun ligger under gennemsnitsskurven. Det er helt o.k for det har hun gjort hele tiden. Selvom du skrev hun tog meget på i starten, så kan det være helt normaltat hun kommer tilbage på hendes kurve.
DEt du skal se på er dit barn. trives hun, e rhun glad, bevæger hun sig som hun skal, pludrer hun , kan i lege, og spiser hun når du tilbyder hende mad. Sover hun godt. Har hun 4-5 godt vå¨de bleer idøgnet og har hun afføring uden besvær.
Hvis alt dette er fint, så er hun i god trivsel også selvom hun ligger under gennemssnittet .
Børn er meget forskellige, nogen ligge ri toppen af kurven andre i bunden. Det vigtige er atde følger deres kurve. Hvis du er usikkerså kommer din sundhedsplejerske jo ved 8 måneder og så bliver hun vejet igen.
Hvordan var du selv da du var barn, det var måske det samme?
håber dette gav lidt ro.
Varme hilsner Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld