Eksperthjælp: tvillinger 2,5 år, aftenflaske med grøn Allomin.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.258 visninger
0 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

Lisbeth Jess

"tvillinger 2,5 år, aftenflaske med grøn Allomin."

Hejsa Lisbeth,

Jeg har tvillinger på 2½ år, og de har det meste af tiden været flaskebørn.

De får stadig en lille flaske inden de skal sove selvom de er 2½år. Jeg vil gerne slutte det, men min kæreste er ikke enig. Han køber stadig grøn allomin til dem.

Har du nogle gode argumenter for hvorfor børnene ikke længere skal have den flaske. De er jo sunde og raske og har bestemt ikke brug for den. Men jeg kan ikke overbevise ham.

Han siger: jamen de hygger sig med den, så det er vel ingen skade til.

Samt mener han at det absolut må være bedre for dem at de stadig får grøn allomin istedet for blot almindelig minimælk ? Tjener det noget formål at give dem grøn allomin istedet for blot almindelig mælk?

TAk for hjælpen

Lisbeths svar

Hej!

Ja der har I lige en lille uoverenstemmelse.Selævfølgelig skader det dem ikke at få en flaske:Grøn Allomin behøver de ikke,de  er jo ikke babyer mere og spiser almindelig mad.

Det at sutte noget i sig af en flaske er dejligt og giver dem en tilfredstillelse, som heldigvis kan erstattes af noget andet, nemlig nærvær. og en sut, pude bamse eller  andet.

Når deligger og drikker mælk, skal de op og have børstet deres tænder bagefter, for mælken i munden skader tænderne. så de får lettere huller.

Køb dem et smart  drikkekrus som de kan få vand i til natten, og snak med dem og fortæl at nu er den alder nået, hvort deter tid at slippe flasken.Hvis det er det i beslutter.

De vil selvfølgelig protestere, og det må de godt, bare I er enige

Held og lykke med projektet

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.