Eksperthjælp: 19 måneder og vil ikke rigtigt sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.467 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. juni 2011

Charlotte Grumme

"19 måneder og vil ikke rigtigt sove"

hej

min søn er 19 måneder og han vil ikke sove i sin seng.

ca. 4 måneder siden gik det rigtig fint med ham jeg har lagt ham kl 19 i sing seng og han 

vågnede kl 6 om morgen. så har vi haft ferie hvor han har sovet med os og siden den dag

vil han bare ikke mere sove i sin seng.

Jeg lægger ham i seng kl 19 synger for ham ligger ham i sin seng med sin base sige godnat

og lukke døren. alt går fint han falder også i søvn fra allene men men men.

efter 1 time elle lidt mere vågner han og skriger rigtig højt. jeg går in til ham og ligger ham tilbage men han græder held ild meget siger godnat til ham men alt hjælper ikke og til sidst tager jeg ham med i vores seng hvor han så sover med os uden problem til kl 6. min problem er han vil heller ikke sove allene i vores seng jeg er nødt til at gå sammen med ham i seng hver aften kl 8. jeg og min kæreste har ikke til hinanden mere pga. af min søn. jeg har prøvet alt hvad jeg kan men jeg vil bare ikke hvad jeg kan gøre mere. Jeg har brug for hjælp hurtig

Charlottes svar

Kære du.

Ja det kan jo godt være lidt besværligt når man ikke kan få sit barn til at sove, specielt når du tidligere ikke har haft problemer med hans sovevaner.  Nu er 19 mdr. jo ikke en stor dreng 1½ år, så jeg ville tage det lidt roligt for det kan være en overgang. Du skriver at han har sovet i jeres seng på ferien, og det nyder alle børn, vist, så det er sådan set ikke så underligt at han helst vil ligge der.

Jeg synes at det du allerede gør, er rigtig fint, det kan du blive ved med og håbe at det kun er en overgang. Du kan også lægge dig ved siden af ham i din seng og liste ud når han sover og flytte ham over i sin egen seng, når du og din kæreste skal i seng.

Kan man forestille sig at han kan mærke at du ”har lidt travlt” med at komme tilbage til din kæreste?? For det kan børn godt mærke.

Når du har puttet ham i sin egen seng, kunne du ha’ et lille svagt lys så der ikke er helt mørkt? Kunne du ha’ en lille spilledåse du kunne sætte i gang når han vågner som beroliger ham? Jeg tror egentligt ikke at det hjælper at sige eller forklare så meget, har du prøvet bare at sidde og nynne og vugge ham når han er vågnet?

Kunne du bruge hans kæledyr som en der passer på ham, sige at nu sidder bamsen her og passer på dig mens du sover….

Som du kan se af mit svar, har jeg ikke så meget andet at byde på, end det som du allerede selv gør. En ting jeg nogen gange siger til fortvivlede forældre er, at jeg sjælendt har set en konfirmand på revnen i sengen,!! Så det går over.

Ja det er ikke mange nye råd, se om du kan bruge nogle af dem, ellers er du meget velkommen til at skrive igen, og hvis der er andre derude der kan supplere så er I hjerteligt velkommen.

Varme hilsner Charlotte, www.grumme.dk

En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.

Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.