"baby 4 måneder har fået en tand, tandbørstning ?"
Hej Lisbeth
Min datter er lige fyldt 4 mdr, og hendes første tand er lige brudt igennem. Så mit spørgsmål er så om jeg skal begynde og børste/massere hendes tand og gummer lidt? Skal der bare vand på tandbørsten? Hvor ofte?
Den tandbørste jeg har købt har en gummi børste i den anden ende og der står egentlig fra 6 mdr +. men skal jeg bruge den alligevel? Hun skal snart begynde på grød, men for ellers mme.
Hvad siger du?
- M.
Lisbeths svar
Hej !
Deter da en fremmelig datter du har, en tand og kun 4 måneder. Deter altid stort når de får den første tand. Håber hun har fået den let og ubesværet.
I starten ved tandfrembrud er det en god ide at lære dem, at der kommer lidt ind i munden omkring tanden. En blød babytandbørste med vand og børste blidt.
Når hun selv kan få den ind i munden så lad hende sutte/tygge på den.Nu er hun kun på MMe, så tag det afslappet omkring det.
Når babyen er vænnet til at tandbørsten kommer i munden så er det lettere at begynde at børste tænder, når tænderne myldrer frem.
Det er også på det tidspunkt, med næsten fuldkost og mange tænder at der kommer gang i tandpastaen.
Fortsat held og lykke med hende.
Varme hilsner og god sommer
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld