Eksperthjælp: Sex efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

Pia Hern

"Sex efter fødslen"

hej pia .

fødte for 4 uger siden og havde en nem fødsel uden at blive syet eller noget , så mig og manden prøvede sex forleden blev rigtig øm dernede bagefter .. er det normalt eller unormalt  ?

mhv mor92 .

Pias svar

Hej mor92

Hvor dejligt at du ikke gik i stykker og at i genoptaget sexlivet.

Det er helt normalt at være øm. Der har trods alt været noget ganske stort igennem din skede og vævet har givet sig meget. Måske kan det hjælpe at forestille dig at der kan have været lidt hudafskrapninger og lidt blå mærker derinde. Det kan også være at du har været lidt mere tør end du plejer. Hormonerne kan godt være på spil og gøre at du ikke fugter helt på samme måde som før.

Når man dyrker sex med ikke super optimalt fugtige slimhinder kan det give ømhed fordi slimhinderne bliver lidt irriterede. Men det er sikkert kun midlertidige gener du har. Prøv evt. at bruge en olie til at smøre dig med inden samleje - jeg kan anbefale kokos olie som kan fås i Matas eller apotektet eller en desideret glidecreme. Jeg kan bedst lide kokos da den er helt uden tilsætning og er i en fast form som smelter når den bliver varm. Er også dejlig som massage olie iøvrigt.

Held og lykke

Varme hilsner fra Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.