Eksperthjælp: Fødsel efter KS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

826 visninger
0 svar
0 synes godt om
15. juni 2011

Pia Hern

"Fødsel efter KS"

Hej Pia,

Jeg har født tvillinger ved kejsersnit for otte år siden og er nu gravid igen og venter kun eet barn denne gang :=) og planlægger at føde normalt.

Der står nævnt mange steder, at hvis man er andengangsfødende, kan fødslen ofte gå meget hurtigere.

Mit spørgsmål er, om man regnes for at være andengangsfødende, når man har født ved kejsersnit første gang eller om han så regnes som førstegangsfødende?

Pft. Dikte

Pias svar

Hej Dikte

Teknisk set så er du førstegangs fødende fordi der ikke har været et barn igennem din livmoder og skede. Det er nemlig det der gør at næste fødsel som regel går hurtigere. Man siger at første barn baner vejen for de næste - hvis du forstår hvad jeg mener...

Det har derfor ingen betydning for din fødsel, at du har været gravid før når du ikke har født vaginalt. Derfor skal du regne dig selv for at være førstegangsfødende og også regne med at fødslen tager lidt længere tid end hvis du var fleregangsfødende.

Rigtig meget held og lykke.

Varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.