Hvordan er det nu, man melder sig ledig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2011

AndreasMor84

K&S skriver:

Tak, jeg var altså også overbevist om at jeg kunne gøre det online (i hvert fald på jobnet)

Min kæreste har lige gået ledig og han gjorde det på nettet.. han skulle ikke møde op, før han skulle til samtale på jobnet mht. at søge job osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2011

K&S

132319 skriver:

Jeg ved ikke om det hedder en fraværserklæring men det er i hvert fald en blanket om hvorfor man har været frameldt bla. jobnet som man jo er når man er på barsel.

Om det er fordi jeg var sygemeldt i graviditeten, ved jeg forresten egentlig ikke 

Jeg var sygemeldt fra midten af februar sidste år pga. gravidietet, fødte i august - mit vikariat udløb i oktober og jeg har været på dagpenge siden. Jeg må vist lige ringe til a-kassen - vil jo helst gøre det korrekt...!

Anmeld

9. juni 2011

Munder

K&S skriver:

Tak, jeg var altså også overbevist om at jeg kunne gøre det online (i hvert fald på jobnet)

Du kan gøre det online både på mitHK og jobnet - man behøver ikke møde personligt. Gå ind på de to hjemmesider, der er glimrende beskrevet, hvad du skal foretage dig

Anmeld

9. juni 2011

AndreasMor84

En fraværserklæring er bare noget du skal udfylde mht. din barselsperiode.. Derudover skal du nok også give dem en kopi af, at dine barselsdagpenge er ophørt..

Anmeld

9. juni 2011

K&S

Munder skriver:

Du kan gøre det online både på mitHK og jobnet - man behøver ikke møde personligt. Gå ind på de to hjemmesider, der er glimrende beskrevet, hvad du skal foretage dig

Tusind tak, jeg havde slet ikk overvejet mitHK - det brugte jeg ellers flittigt, da jeg var ledig sidst  Jeg har lige været inde og tjekke - super nemt at indsende ledighedserklæring

Anmeld

9. juni 2011

K&S

Solstråle2011 skriver:

En fraværserklæring er bare noget du skal udfylde mht. din barselsperiode.. Derudover skal du nok også give dem en kopi af, at dine barselsdagpenge er ophørt..

Kan man også gøre det online? Jeg er stor fan af online ting

Anmeld

9. juni 2011

AndreasMor84

K&S skriver:

Kan man også gøre det online? Jeg er stor fan af online ting

Det ved jeg faktisk ikke. Men det står jo nok på mitHK

Anmeld

9. juni 2011

K&S

Solstråle2011 skriver:

Det ved jeg faktisk ikke. Men det står jo nok på mitHK

Hmm, synes ikke jeg kan finde det og der er ingen søgefunktion

Jeg prøver at ringe til dem i morgen  Tak for hjælpen...!

Anmeld

9. juni 2011

SussieThyssen

K&S skriver:

Nu jeg tænker over det, er det faktisk ikke andet end 2 års tid siden, jeg var ledig - er det ændret på den tid?

Ikke i vores kommune..der kræver de at man møder op..no discussion.
Bedre at møde op end at få en masse besvær.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.