"Baby 5 måneder, hvordan i egen seng?"
Hej Lisbeth.
Jeg har en datter på 5,5 mdr. som jeg stadig ammer + hun får grød. Hun ligger stadig og sover imellem mig og min kæreste om natten og jeg ammer hende i søvn. Vi har prøvet flere gange at ligge hende i hendes egen seng, men hun gider ikk sove der og hun kan ikk falde i søvn af sig selv, hun vil heller ikke tage sutten.. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hun snart kunne kommer over i sin egen seng og falde i søvn uden et par bryster! Har du nogen ideer til hvordan jeg kan gøre det ?
Hilsen Maria
Lisbeths svar
Hej Maria!
Nu er du træt og vil gerne have lidt fred og vide
hun kan falde i søvn selv.Hun bruger ikke sut, så du må finde noget andet og putte i stedet.
Når du har ammet he nde, så læge hende i hendes seng, som står hos jer fomentligt. sæt dig ved sengen, nus hende på kinden, læg en stofble op mod hendes hage, og læg din hånd på hendes krop, blidt og tungt.
Hvis hun protesterer, så siger du med din kærlige stille stemme, alt er godt og nu skal du sove, og vug hende lidt, synge evt en lille sang. Hun skal ikke skrige sig søvn, men må gerne brokke sig lidt , mens du bliver der.Det aller vigtigste er at du viser hende med krop og stemme at du trro på det, bevar roen.
Om natten kan du lægge hende over igen når du har ammet.
Find den model der giver dig og hende den bedste oplevelse,
Held og lykke med projektet, sov i egen seng.
Varme hilsner og god sommer
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld