Eksperthjælp: baby 7 måneder, vil ammes hyppigt om natten, har børneeksem.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.496 visninger
0 svar
0 synes godt om
9. juni 2011

Lisbeth Jess

"baby 7 måneder, vil ammes hyppigt om natten, har børneeksem."

Hej Lisbeth

Vi har en dejlig dreng på 7 mdr. Han er født til tiden og vejede 3100 gram og 52 cm. Han vejer nu ca 8,5 kilo. Vores store problem herhjemme er om natten. Vi har meget svært ved at få vores søn til at falde til ro om natten. Han græder og er meget fortvivlet og falder kun til ro ved brystet. Farmand har prøvet at tage ham i to nætter og give vand, sut og nærvær men det vill han ikke have og græder så hjerteskærende at jeg til sidst giver ham brystet... Nogle nætter er jeg oppe og give bryst mellem 2-6 gange og han tager et par slurk og falder i søvn igen så går der ca 1 time og så gør han det igen og sådan forsætter det efter kl 24. Han er flyttet på eget værelse for 3 uger siden da han blev meget forstyret når vi kom ind i soveværelset. Vi har ingen problemer med at få ham til at sove om aften. Vores dreng har børneeksem og får profylac erstatning. Han ammes sjælden i løbet af dagen da han afviser og han drikker ca 70 ml erstatning 2-3  gange om dagen. Vi har prøvet at give flaske mange gang men han nægter, vi har prøvet mange forskellige flasker men intet hjælper. Ved ikke om han ikke synes mælken smager godt i flasken og har overvejet at prøve alm nan 1... men ved kke med hans eksem da den stadi bryder meget frem. Vores dagsplan ser sådan ud...

6.30 vågner og står op

7.30 Havregrød vand og erstatning af kop

8.45 puttes sover ca til 10.30

11.00 majsgrød med frugtmos og vand af kop

12.30 ½ rugbrød med leverpostej samt frugt eller grønt mos, vand af kop

13.00 puttes og sover ca til 15.00

15.30 frugt, kiks, frugtmos, vand af kop

17.00 kartoffel mos med enten fisk eller kød, mælk og vand i kop

19.00 Ammes og falder i søvn

22.00 Ammes

24 Ammes og våger herefter hver 1½ time

Ved snart ikke hvad vi skal gøre mere, jeg starter på arbejde til august og har vagter fra kl 14.30- 07.30 så det er ikke muligt at amme derefter... Håber du kan hjælpe

Hilsen annem

Lisbeths svar

Hej!

Forstår du e rtræt, når du skal amme så hyppigt om natten, og forude venter arbejdet.

Jeres dagsrytme ser fin ud, jeg kan se at det mest er vand han drikker. Han vil åbenbart ikke have mælk hos dig om dagen.?

Selvom du har ammet ham har han udviklet børneeksem, . Du går formentlig på et børneambulatorium, hvor de støtter jer med  behandlingen af det.

Nattesøvnen , kan jo påvirkes af mange ting.eksemen gør at han sover uroligt. Tænder kan vær epå vej, han kan have væske i ørerne. Han kan have brug for at være tæt på sin mor, derfor er brystet så dejligt for ham.

Jeg vil foreslå at du malker din mælk ud, en lille handy pumpe, kan gøre at du hurtigt et par gange om dagen kan malke ud. Giv ham i kop, istedet for alt det vand. Kun hvis du orker.Det kan gøres samtdigt med at du vender tilbage til arbejdet. Hvis ikke Skift til Nutramigen hvis det går bedre end profylac.

Måske skal hans seng ind til jer igen, hellere have ham tæt på end du skal op hele tiden.

Helllig jeres aftentid med ham, til leg og super intenst nærvær, ro på og fyld ham op med mad.

Han skal sove i et køligt rum, d.v.s ikke formeget tøj på og over sig, deter huden der er irrieteret, også selvom den passe med cremer.

Nu h¨åber jeg du får fundet på noget så nattesøvnen blive rbedre for dig/jer. Hav en skøn somme rog held og lykke når du starter arbejde.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.