"Sukkersyge"
Hej
Jeg har netop fået konstateret graviditetssukkersyge. Og skal sættes igang 14 dage før tid.
Jeg tænker så nu, hvis mit blodsukker ikke når at blive stabiliseret (får insulin siden igår) Er det så farligt hvis jeg går i fødsel?
Venlig hilsen Sommerbarn<3 (35+5)
Pias svar
Hej Sommerbarn
Det var da træls at skulle opleve det men heldigt at det blev opdaget.
Det der er "farligt" ved sukkersyge i graviditeten er primært at der er øget risiko for forskellige komplikationer som bl.a. forhøjet blodtrykt og for tidlig fødsel.
Børnene er ofte større og det er en af grundene til at man gerne vil sætte fødslen i gang før tid.
Under fødslen vil man holde meget nøje øje med dit blodsukker og hele tiden sørge for at det forbliver stabilt. Det kan ind imellem indebære at man må give insulin under fødslen. Dit blodsukker skulle gerne stabilisere sig inden du skal føde men man kan altså også stabilisere det under fødslen.
Held og lykke
varme hilsner fra
Pia
Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.
Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk
Anmeld