"Baby 2 uger har luft i maven og græder. "
Hej Lisbeth
Min baby er nu 18 dage gammel og har efterhånden store problemer med luft i maven og har nærmest haft det siden fødslen men det er først nu han er begyndt at skrige om natten over det. Han prutter ofte og har afføring min 6 gange om dagen - Jeg synes ikke jeg spiser noget mystisk som skal give ham sådan mavekneb. Hvad kan vi gøre for ham - er det kollik?
Hilsen Kirsten
Lisbeths svar
Hej kirsten !
Tillykke me den lille ny. Det du beskriver er helt normalt for så lille en baby. Det tager lidt tid inden hans tarmsystem vænner sig til at de rkomme rmad ned som skal optages og også ud i den anden ende. Det kan give lidt ubehag.
Han spiser fint , når der kommer afføring ud ca 6 gange , deter også normalt at de små har afføring i hver ble.
Du kan hjælpe ham ,ved at sørge for at han bøvser godt og grundigt når han har spist så luften kommer ud. Hav ham hængende lidt over skulderen, så der bliver trykket på maven. bær ham evt lidt i slynge eller favn inden han blive rputtet , så luften kommer ud.
Vør opmærksom på om han sluger meget luft ved spisningen, ændret spisestilling kan nogen gange hjælpe.
Det lyder ikke som kolik, men luft kan spænde i maven og give gråd. tag det helt roligt og forsøg med afhjælpning, så luften kommer ud. Giv ham til far eller an anden, der kan hjælpe med at få ham til at bøvse, så du kan hvile. Det bliver snart bedre. sig til dig selv at du gør alt det rigtige for og med ham.
Fortsat held og lykke med guld klumpen.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld