Eksperthjælp: baby 3 måneder, skriger om aftenen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.535 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

Lisbeth Jess

"baby 3 måneder, skriger om aftenen."

Hej.

De sidste 3 aftner har været utrolig hårde. Da Silje pludselig begynder at skriger og hun bliver bare ved og ved...!

Jeg kan ikke give hende noget at spise hverken amme eller flaske..hun skriger vild hysterisk. Hun vil ikke pludre med os, eller sidde ved os.

På en måde tror vi det er pga hun er overtræt for hun falder i søvn...men vågner igen selv efter 10-15 og så kan hun lige være glad i 10 minutter og så starter hun igen.

igår prøvede jeg efter jeg havde puttet hende 2 x 15 minutter...og ingen mad (da hun overhovedet ikke vil spise) jeg lagde hende i kravlegården og tændte uroen som hun så kunne ligge og kigge på...og bum så var hun glad...hun lå der 15 minutter, ammet og snakkede lidt med sin far inden hun blev puttet.

Tror du det er fordi hun er overstimuleret eller??

Det er ved at drive os til vanvid med 2 timers skrigeri hver aften.

Håber du har et godt svar 

Lisbeths svar

Hej!

Det er også afmægtigt at stå med en skrigende baby og lige meget, hvad du tilbyder så vil hun ikke , hverken mad eller favn.

Hun ved ikke selv hvad deter, hun udtrykker et  behov  når hun græder, hun mærker et ubehag.

Du gjorde det rigtige, lagde hende ned og satte afledning igang, det gav ro for hende og for jer.

Den alder hun har nu,hvor  hun er blevet meget mere bevidst om hvad der sker omkring hende.giver også ændrede reaktioner, når hun bliver puttet.Omgivelserne reagerer hun på, og der er meget mere response, når du leger med hende.

Jeg foreslår i bruger de vågne perioder på dagen til leg og udforskning,når det så er nok så er det mors/fars favn der er bedst.eller som du gjorde lagde hende ned  til lidt egen tid.

Bogen leg med dit barn er en god stimulations bog, hvis ideerne slipper op.

Det vigtigste er at bevare roen,og ikke blive bekymret.Alle børn har perioder hvor de skriger,hvis deter hver aften er det let at blive opkørt.Snak med hende og brug en kærlig  rolig stemme, så hun mærker der er styr på det, at du kan rumme hun skriger.

Du skal selvfølgelig lige have i baghovedet om der kan være andet der generer, som hård mave, eller ørerne.Som du beskriver det virker det nu ikke fysisk.

Håber dette kan hjælpe dig til at skabe mere ro og harmoni.

Fortsat held og lykke med hende.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess 

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.