Eksperthjælp: opfølgning på 5 måner: skriger når han bliver lagt ned.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.106 visninger
0 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Lisbeth Jess

"opfølgning på 5 måner: skriger når han bliver lagt ned."

Svar på det du mangler

Hej ! Det lyder godt nok tungt at han skriger , når han bliver lagt ned.og i har gjort så meget og alligvel hjælper det ikke.

Han er født for tidligt læser jeg.Derer en del informationer jeg savner.

Hvordan var hans fødsel, længde og evt komplikationer. Han blev taget ved akut kejsersnit i uge 34_5 da mirt ar fra den første var ved at springe,

Hvordan er hans vægt ? hans soverytmer?' Han vosker super fint, blir 5 mdt i næste uge og vejer 7,5 kg og 65 cm, ved sidste vejning for 3 uger siden, sover super fint, men skriger lungerne ud i alt fra 10-60 min inden han sover, han går helt amok og slpår med arme og ben

Hvordan er hans udvikling i øvrigt? Super fin, følger alm udviklig trods født for tidligt

Når du skriver dræn,er det så dræn i ørerne? Ja som li er blevet tjekket idag og det var perfekt

Hvad siger lægen? Lægen aner ikke hvrfor han ikke vil ned og lægge

Hvis du orker vil jeg rigtig gerne vide lidt mere, så jeg kan hjælpe dig/jer bedst muligt. Hvordan har du/I det? 

Maaaaaange tak for hurtig svar

Lisbeths svar

Hej Igen!

Ja hans vægtøgning er fin læser jeg, så deter super.

Han har dræn i ørerne d.v.s han har haft en periode , hvor det har gjort ondt og spændt når han blev lagt ned.

I er igang med en større kiropraktor behandfling, så der er nok ikke flere spændningerog stramninger i krop og muskler .

Jeg tror hans sind husker smerten fra ørerne, derfor vægrer han sig ved at blive lagt ned. Min tolkning.

Udover det mangler han godt 6 ugers gyngen i den trygge livmoder,. jeg tror du med fordel kan genskabe den oplevelse hos ham. Når han har spist så læg ham i en slynge og lad ham falde i søvn der, du behøver ikke gå så meget rundt, alligvel skal han mærke den tætte kropskontakt og den trygge hule, så vil han falde trygt i søvn.Evt spil noget blid musik som I også sætter igang når han bliver puttet til nat

Mindst en gang i døgnet skal han være i slyngen,og sove sin søvn, hvis du magter det. Og så ofte der er mulighed for det, skal han have tæt kropskontakt med dig/jer.

En dejlig ting for ham vil være en omgang blid babymassage, hvor han får nusset hele sin krop, det giver afslapning, og måske en fred i ham, så han overgiver sig til sin søvn uden at skrige. I må prøve jeg lidt frem. Giv ham evt en flad hovedpude, så han mærker hans hoved bliver løftet i en stilling som er ny, det kan ændre oplevelsen af smerten i ørerne.    

Håber du kan bruge noget af dette, så han undgår at skrige så meget og det hele bliver fred og harmoni.

Fortsat held og lykke med ham

Varme hilsne r

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.