"Slimproppen?"
Hej Pia - håber du kan hjælpe mig!
Jeg har haft nogen slimet tråde når jeg har været på toilettet siden i søndags. Der er ikke slim hver gang jeg er på toilettet, syntes faktisk ikke rigtigt jeg døjer med udflåd selv om jeg er nu er 37+1 henne. Søndag aften var der nogle lange hvide slimede tråde på papiret da jeg tørede mig efter et toiletbesøg. Det kom så igen nogle mindre lignende slimede tråde igen i løbet af mandagen. siden har jeg dog hverken haft udflåd eller slim i hverken trudser eller ifb med toiletbesøg. Kan det være min slimprop der er gået. Syntes ikke der har været meget slim, men det var noget sejt, hvidligt trådet noget jeg er kommet af med de 3 gange.
Hvis det er min slimprop, hvorlang tid kan der så ca gå før end fødslen går igang?
Håber snart at høre fra dig. På forhånd tak
Mvh Basse_Mor
Pias svar
Kære Basse_Mor
Det kunne meget vel være slimproppen der er gået. Det kan opleves meget forskelligt. Nogen gange som du beskriver det, andre gange som en mere samlet slimet masse - ofte også med en lille smule blod i.
Men desværrer siger det ikke så meget om hvornår du føder. Det betyder bare at din livmodermund er blevet blødere og har givet sig lidt. Lidt ligesom hvis du forestiller dig at en flaskehals som udvider sig en lille smule ville tabe sin prop - hvis du altså vendte bunden i vejret på den.
Det er helt normalt at man i de sidste uger bliver lidt blødere i bunden, som vi jordemødre siger, og det er det dine plukkeveer bla. hjælper til med. Men glæd dig over at du er ved at blive klar til fødslen - og væbn dig med tålmodighed, selvom det er svært.
Rigtig meget held og lykke
varme hilsner fra Pia
Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.
Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk
Anmeld