"baby knapt en måned ,øjenkontakt?"
min baby vil kun ha kortvarigt øjenkont,hun kigger mod lys og det gør hun længe hun er snart en måned gammel er der noget galt med hende eller er det normalt og hvad kan jeg gøre fro at det bliver bedre hilsen
Lisbeths svar
Hej ! Tillykke med din lille pige.håber I trives begge to.og er ved at lære hinanden godt at kende.
Deter helt normal at et så lille barn ikke har øjenkontakt, men vender sit hoved mod lys og lyd.
En lille baby på 1 måned skal have dit hovede 20 cm fra sig, for at kunne se.Så ingen bekymring over det.
Når du tager hende op, pusler og giver mad, så forbered det med din kærlige mor stemme, så hun hører dig.
Du kan lægge dit lille barn på maven, så hun får styrket sine muskler i nakke og ryg, det vil hjælpe hende til at få kræfter til at løfte og holde sit hovede i ro. Det er vigtigt for øjets og synets udvikling. For at kunne fokusere skal hovedet kunne holdes i ro.
Når hun bliver 2 til 3måneder fastholder hun sin øjenkontakt med jer, og hun skelner figurer og farver.
Den næste tid, kan hun træne at ligge på maven,være i favn, snakkes med, sove, spise og bare nydes som du helt sikkert gør.
Fortsat held og lykke med hende, håber mit svar giver dig ro.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld