Opret gratis profil  

Eksperthjælp: Gravid efter kejsersnit

Visninger: 867   Svar: 0

"Gravid efter kejsersnit"

Hej Pia

Vi er blevet forældre for 3 mdr sidne, og elsker vores skønne søn. Vi er nu meget i vildrede, da jeg har svært ved at blive gravid, og derfor ikke ønsker at gå tilbage på p-piller eller andet med hormoner i, spiral er ikke en mulighed da jeg fik at vide at jeg så ville ha meget nemt ved at få underlivsbetændelse, og store smerter ved menstruation. Vi ville så bruge kondom, men har fundet ud af jeg ikke kan tåle kondomerne. Vores søn kom ved akut kejsersnit, og pga fødselsforløbet skal næste fødsel være ved planlagt kejsersnit. vi har snakket frem og tilbage, om vi skulle droppe prævention og lade naturen råde, selvom det jo så kan ske hurtigt, og den beslutning om risiko er i sig selv svær, men hvordan hænger det nu sammen, for har hørt vidt og bredt om hvor længe man bør vente med at få barn nr 2 efter kejsersnit, nogle siger med det samme, en læge sagde 6 mdr, nogle 1½ år og andre 2 år, så er jo meget forvirrende. kan du give nogle råd, i alt dte her, og evt fortælle hvornår man må blive gravid igen efter et kejsersnit. på forhånd tak for svar :-)

Pias svar

Hej du

Jeg kan godt forstå at du er forvirret men generelt siger man at hvis man skal have planlagt kejsersnit så skal man vente ca. 3 måneder - ca. 6 måneder hvis man skal føde vaginalt - med at blive gravid igen.

Håber at det løser dit dilemma og rigtig meget held og lykke,

varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk
Gå til kategorien "Ordet er frit"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333