"pige 1 år og 9 måneder,skiftende hård og tynd afføring. ringe appetit."
Hej Lisbeth.
Jeg har en datter på snart to år, som er født med en maveinfektion som der kommer og går. (hun har dog ikke haft det i et år nu) men nu har hun skiftevis meget meget hård afføring, som hun næsten ikke kan komme af med, og den næste dag meget tynd afføring, nærmest væske ligende. hindes appetit er ikke for god og hun har ikke spist som hun plejer den sidste uges tid, men hun drikker væske hele tiden.. men hun har ikke feber og vores læge ved ikke hvad det kan være... har du nogen ide til hvad jeg skal gøre?
mvh. en meget bekymret mor.
Lisbeths svar
Hej !
Deter da også bekymrende, når hun ikke spiser og den ene dag har hun hård mave og næste dag tynd afføring.
Mit første bud er at hun er massivt forstoppet, så kan der både være knolde og tynd afføring. og hendes appetit bliver nedsat.Alligvel kan jeg ikke være sikker, derfor vil jeg opfordre til at hun via egen læge sendes videre, til udredning. hos en børnelæge.
Det kan være hun skal ultralydsscannes af maven, have taget nogle afføringsprøver e.t.c.
Du kan checke hende for børneorm, ved at observere omkring hendes endetarmsåbning når hun sover, om der sidder små hvide æg.Evt brug en vatpind og stryg over på farvet papir bagefter.
Håber du kan bruge noget af det her, ellers skriv igen.hvis noget skal uddybes.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld