"Baby 5,5 måned, vægtstagnation."
Hejsa Lisbeth..
Jeg har en pige på 5½måned, som jeg altid ammet, men er nu begyndt at give hende grød og det har jeg gjort lige siden hun var 4-4½måned.. Hun er ikke ret står, hun vejer 6,5kg og har kun taget 200g på efter at hun er begyndt på grød!
Min læge har sagt at hun lå på grænsen til at være undervægtig, men min sundhedsplejerske sagde at han så fin ud, men føler bare at hendes vægt er gået i stå, skal jeg komme modermælkserstatning i hendes kop i stedet for vand??
Hilsen Fie.
Lisbeths svar
Hej Fie!Uden at kende hendes fødselsvægt, så forstår jeg på dig at hun e rophørt med at øge i vægt.
Det skal hun ikke, hun skal stadig tage på også efter grødstart. Jeg formoder du ammer hende endnu.HVis du stadig ammer, så skal du give bryst efter grød og som mellemmåltid, så hun får den mængde mad hun har brug for, så hun tager på.
Et 6 måneders barn skal have fordoblet fødselsvægten ved 6 måneder.Kommer det til at passe?.
Hun skal ikke have vand af en kop, hun skal have MME, og du kan lave en portion, have i køleskabet og lave grøden på MME. Hvis hun også er startet med grøntsager, så skal de også moses med MME.
Deter nok en god ide at sikre dig en ekstra vejning, om en uges tid.selvom hun er fin, så skal hun tage på .
Held og lykke med hende.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld