Opret gratis profil  

pædagog til socialrådgiver

Visninger: 4.222   Svar: 10

12 »

Anonym

hvordan kan jeg blive socialrådgiver når jeg er pædagog? er der noget jeg kan gøre på kort tid? hvad med økonomi?

Profilbillede for AndreasMor84
0 lodder
Vores kærlighedstrold er allerede 23 mdr:) og snart venter vores nye hus :)
Anonym skriver:

hvordan kan jeg blive socialrådgiver når jeg er pædagog? er der noget jeg kan gøre på kort tid? hvad med økonomi?

Du kan søge merit.. og du kan optages hele året, hvis der er ledige pladser, så der er ikke ansøgningsfrist.. men udd. er kun SU berettiget, så vidt jeg ved..

Til salg:
Anonym

Solstråle2011 skriver:

Du kan søge merit.. og du kan optages hele året, hvis der er ledige pladser, så der er ikke ansøgningsfrist.. men udd. er kun SU berettiget, så vidt jeg ved..

kan man være selvstuderende? jeg har ik så mange su klip tilbage

0 lodder
Anonym skriver:

det ved jeg intet om..

Til salg:
eElak

æhm.... jo der er da frister på socialrådgiveruddannelsen... Den er d. 5 juli på kvote 1. Hvilket jeg gætte på TS har adgangskriteriet til... 

Jeg aner ikke noget om der er Merit - jeg tror det dog ikke, da det er 2 vidt forskellige uddannelser. Soc.råd. handler om 

• socialt arbejde og socialrådgivning
  • psykologi og psykiatri
  • jura
  • samfundsvidenskab

hvoraf pæd. uddannelsen handler om

Uddannelsen indeholder følgende grundlæggende fag:

• Pædagogik, hvor du får kendskab til pædagogiske metoder.
  • Dansk, kultur og kommunikation, hvor du lærer om sproglig stimulering og forståelse.
  • Individ, institution og samfund, hvor du lærer om den sammenhæng, som det pædagogiske arbejde indgår i.
  • Et linjefag efter eget valg: sundhed, krop og bevægelse; udtryk, musik og drama; værksted, natur og teknik.
  • Praktikuddannelse.

Så for mig ser det ikke ud til at der er merit mulighed.. 

0 lodder

æhm.... jo der er da frister på socialrådgiveruddannelsen... Den er d. 5 juli på kvote 1. Hvilket jeg gætte på TS har adgangskriteriet til... 

Jeg aner ikke noget om der er Merit - jeg tror det dog ikke, da det er 2 vidt forskellige uddannelser. Soc.råd. handler om 

• socialt arbejde og socialrådgivning
  • psykologi og psykiatri
  • jura
  • samfundsvidenskab

hvoraf pæd. uddannelsen handler om

Uddannelsen indeholder følgende grundlæggende fag:

• Pædagogik, hvor du får kendskab til pædagogiske metoder.
  • Dansk, kultur og kommunikation, hvor du lærer om sproglig stimulering og forståelse.
  • Individ, institution og samfund, hvor du lærer om den sammenhæng, som det pædagogiske arbejde indgår i.
  • Et linjefag efter eget valg: sundhed, krop og bevægelse; udtryk, musik og drama; værksted, natur og teknik.
  • Praktikuddannelse.

Så for mig ser det ikke ud til at der er merit mulighed.. 

Her er hvad der står på deres side....

Hvis du har en bachelor eller en mellemlang videregående uddannelse, for eksempel lærer, pædagog eller sygeplejerske, så har du mulighed for at blive optaget med et halvt års merit. Det betyder, at du kan springe 1. semester over og gå direkte ind på 2. semester.

Der er ingen ansøgningsfrist. Ansøgninger behandles løbende hele året. Du kan kun blive optaget med merit, hvis der er ledige studiepladser.

For at søge om merit skal du formulere en ansøgning med begrundelse for at søge om optagelse med merit, og hvornår du gerne vil starte på socialrådgiveruddannelsen samt vedlægge dokumentation for adgangsgivende eksaminer.

Til salg:
eElak

Solstråle2011 skriver:

Her er hvad der står på deres side....

Hvis du har en bachelor eller en mellemlang videregående uddannelse, for eksempel lærer, pædagog eller sygeplejerske, så har du mulighed for at blive optaget med et halvt års merit. Det betyder, at du kan springe 1. semester over og gå direkte ind på 2. semester.

Der er ingen ansøgningsfrist. Ansøgninger behandles løbende hele året. Du kan kun blive optaget med merit, hvis der er ledige studiepladser.

For at søge om merit skal du formulere en ansøgning med begrundelse for at søge om optagelse med merit, og hvornår du gerne vil starte på socialrådgiveruddannelsen samt vedlægge dokumentation for adgangsgivende eksaminer.

ok.. hvor ser du det henne?

Jeg kan nemlig ikke finde det, og ville da gerne læse mere.. :-)

0 lodder
KaLee skriver:

ok.. hvor ser du det henne?

Jeg kan nemlig ikke finde det, og ville da gerne læse mere.. :-)

http://www.viauc.dk/socialraadgiver/aarhus/Sider/aarhus.aspx

Til salg:
eElak

Solstråle2011 skriver:

http://www.viauc.dk/socialraadgiver/aarhus/Sider/aarhus.aspx

Så kan jeg bedre forstå at jeg ikke finder det - århus er ikke just aktuelt her... :-)

Jeg fandt dette på Metropols hjemmeside (KBH) og der står der hverken for eller imod at pædagogen kan bruges :-) 

http://www.phmetropol.dk/Uddannelser/Optagelse/Foer+du+soeger/Merit/Merit+i+social 

Studietidsforkortelse og/eller merit for eksamen i uddannelsens fagområder:
1. Socialt arbejde, herunder socialrådgivning.
2. Det psykologiske og psykiatriske fagområde.
3. Det juridiske fagområde.
4. Det samfundsvidenskabelige fagområde.

Ansøgninger vurderes individuelt og ud fra en konkret stillingtagen til dine studiemæssige forudsætninger for at få studietidsforkortelse og/eller merit for fagområdeeksamener.

Der vil blive taget konkret og individuelt blive taget stilling til, hvilke semestre det vil være relevant at give merit for på baggrund af dine studiemæssige forudsætninger.

Det er godkendt, at der kan gives merit til for fagområdeeksamener til ansøgere med nedenstående uddannelser.

• Merit for eksamen i Det psykologiske og psykiatriske fagområde:Bachelorgrad i Psykologi fra Københavns Universitet
  • Merit for eksamen i Det samfundsvidenskabelige fagområde: Bachelorgrad i Samfundsvidenskab fra Københavns Universitet,  Bachelorgrad i Statskundskab fra Københavns Universitet,Bachelorgrad i Socialvidenskab fra RUC, Den samfundsvidenskabelige basisuddannelse fra RUC og AAU.

Du skal lave en skriftlig ansøgning, hvor du gør rede for, hvad du søger merit for og dine studierelevante forudsætninger for at søge merit til studietidsforkortelse og/eller merit for fagområdeeksamner.

Din ansøgning skal vedlægges studieordning og pensumlister fra din tidligere uddannelse.

Ansøgningen sendes til en af socialrådgiveruddannelsens studiekoordinatorer.

Camilla_a

Anonym skriver:

Du kan læse som deltid og som fjernstudie (der er man ikke så meget i skole, men læser hjemme.) Det er et super spændende studie! Læser nemlig selv til socialrådgiver

12 »
Gå til kategorien "Ordet er frit"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Kontakt Baby.dk