Eksperthjælp: 11 måneder og amme stop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.642 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Lisbeth Jess

"11 måneder og amme stop"

Hej.

Min datter bliver 11 måneder den 8. maj og jeg vil gerne stoppe med at amme. Hun får kun bryst om natten kl 5 cirka. Jeg har de sidste to dage nægtet hende dette måltid. I går ville hun så have bryst om formiddagen, så det fik hun, med det resultat at hun bed mig og var faktisk ikke rigtig koncentret om bryst. Dette er grunden til at jeg nægtede hende brystet i dag, men det blev hun meget frustret. Mit spørgsmål er så, er hun ikke klar til at stoppe eller er det en helt normal reaktion? Jeg vil gerne stoppe da jeg ikke gider amme mere og jeg syntes egentlig hun er gammel nok til at jeg kan stoppe med god samvittighed. En anden grund er at jeg håber at ved at nægte hende brystet opnår at hun sover en hel nat, for det har vi ikke prøvet endnu. 

Hun har indtil for en lille måned siden sovet i samme seng som os, men sover nu i hendes egen seng ved siden af os.

Kan det være at hun sover igennem hvis hun kommer ind på sit eget værelse? Jeg tænkte bare at vi måtte tage en ting af gangen, derfor startede vi med egen seng inde ved os. Jeg er efterhånden ret træt af det natteroderi, selvom det foregår i nærmest søvne.

Lisbeths svar

Hej! Deter helt sikkert dig der bestemmer om du er så træt af at amme at deter nu hun skal stoppe.

At du blev bidt , gør vel også at nu er det nok læser jeg.Det gør så ondt,

Hun vil helt sikkert reagere i starten og det må du tage helt roligt, og sætte noget andet i stedet. Det kan være du(eller din mand) i starten skal stå op og lave grød til hendee og så måske give en super tidlig formiddagslur.

Du har ammet så flot så du kan med god samvittighed stoppe, hvis lysten ikke er der mer, så er det tiden at stoppe.

Deter nok en rigtig god ide at vente lidt med værelset indtil hun lige har klaret amme stoppet, og om i får en fuld nattesøvn, det håber jeg for jer, desværre er ammestoppet ikke altid en garanti. Du trænger til at få en nattesøvn, og det kan nu lade sig gøre, når far og datter står op og mor sover videre.

held og lykke med projektet.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.