Eksperthjælp: 6 uger, får MMe , hvor ofte mad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. maj 2011

Lisbeth Jess

"6 uger, får MMe , hvor ofte mad."

Hej lisbeth

jeg har en datter på 10 uger, hun vejede 3440 da hun blev født, og allerede nu 6 kg, hun er 59 cm lang, når jeg går ind og kigger på de forskellige skemaer kan jeg se hun klart ligger i den meget høje ende, og har også problemer med hendes mad, hun får erstatning 8 gange , og spiser ca 140 pr gang de to måltider om natten kun 50, men hun vil have mad hver 3 time, og er næsten umuligt at få hende til at gå 4 timer, min egen sundhedsplejerske giver mig ikke rigtig svar på hvad jeg ville kunne gøre andet end at sådan er det bare. selvom på nuvæende tidspunkt at man råder til hun at give mad 5-6 gange, 

Har du nogle gode råd til hvad jeg ville kunne gøre, eller handler det simpelthen om at tage en kamp med hende at kun give hende mad hver 4 time, selvom hun bliver så ked af det, og er lige ved at spise sin hånd og alt andet. 

Hilsen Denise

Lisbeths svar

Kære Denise!

Tillykke med den lille pige, som ser ud til at trives fint.

Skemaet skal du lægge lidt væk og se på din lille datter, børn er forskellige og det lyder som om hun  er sulten efter 3 timer.

Når hun får mad, så giver du hende indtil hun e rmæt og veltilfreds, og ser ikke så meget på hvor meget hun drikker. Når hun er dejlig mæt, så tager hun sikkert en længere lur ind i mellem.

Hvis hun ikke får opleelsen af at være mæt så vågner hun hurtigere igen.

Jeg tror,du sagtens kan se på din lille pige om hun er sulten, og så skal hun have mad uanset, hvor lang tid, deter siden sidst. Nogen gange er det nærvær,bøvs eller andet, men ikke når du som du beskriver,ser hun er sulten.

Lad hende styre, deter de allerfleste børn supergode til, og så kan vi mødre glemme alt om time antal og måltidsantal.

Når hun er glad trives og du nyder at være mor, så klarer du det så fint.

Håber detet giver lidt ro. Fortsat held og lykke med hende.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.