Eksperthjælp: 11 måneder og meget morsyg, far dur ikke lige nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.625 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. maj 2011

Lisbeth Jess

"11 måneder og meget morsyg, far dur ikke lige nu"

Hej Lisbeth.

Jeg skriver til dig fordi vi herhjemme har et problem med vores søn på snart 11 mdr.

Han er lige startet i dagpleje, det går godt men man kan godt mærke at han reagerer på det.. Jeg ved også at morsyge er normalt, og især når der sker forandringer osv. Men det her er ekstremt, og problemet er ikke at acceptere det men hvordan vi skal tackle det, så vi ikke risikerer at gøre det værre.

Nu er han heldigvis i dagpleje om dagen, hvor jeg kan tage mig lidt af hjemmet i mens, da jeg ikk har noget arbejde endnu. Men når jeg så henter ham, leger vi og er meget tæt osv. indtil far kommer hjem. Og så er der ballade, ligeså snart jeg forlader rummet går han helt amok, han vil afviser far hele tiden, og kravler bare efter mig og hyler. Han holder fast i mig som om det galdt liv og død. Det påvirker far meget, at blive afvist. Og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

For jeg føler jeg gør det værre at tage ham op hele tiden, og nærmest ''redde ham'', jeg er bange for at jeg forværre situationen. Så hvordan får vi lillemanden overbevist om at far er ligeså god som mor? Og hvordan kan det være at han kun er SÅ morsyg når far er hjemme? Han er selvfølgelig altid lidt morsyg, men det er INGENTING i forhold til når far er der sammen med os. Dagpleje moren kan godt gå nogenlunde an, og andre mennesker i det hele taget, men tager far ham, skubber han sig væk fra ham og græder indtil jeg tager over.

Ved godt det er meget normalt, men kan ikke forstå han kun gør det, når far er der..

Han er også lidt bange for sin morfar, (han ser ham godt nok ikk så tit) men han vil ham slet ikke, hvorimod han gerne vil sin mormor selvom han ser hende ligeså sjældent..

Kan det have noget at gøre med mænd i det hele taget?

Håber du kan hjælpe, er noget dertil hvor kun tårer er en udvej fra denne fustration.

Lisbeths svar

Hej!

Deter klart du er ulykkelig, for din dreng vil kun dig lige nu, og afviser tilsyneladende sin far.

Deter som du ved helt normalt, deter lige nu , han har brug for dig. Du har formentlig været den der haft den længste barsel, han er nu startet i dagpleje, og det kræver at han får fyldt op derhjemme af MOR.

Far skal tage det helt roligt,han skal bare være der,sidde sammen med jer og lege, på gulvet, i skal sidde sammen i sofaen og læse en bog, han skal være nærværende og ikke presse på. HAN SKAL SKJULE SIN FRUSTRATION OG VIDE AT HAN IKKE BLIVER AFVIST, DETER KUN MOR DER BLIVER VALGT TIL, OG JERES LILLE SØN SKAL BARE FYLDES OP IGEN.

Jo mere afslappede I er omkring det, jo tryggere bliver jeres søn.børn kommer selv nå de klar, og morfar skal også slappe af, kontakten kommer om ikke andet når sproget er der og der kan leges noget mer.

Jeres dreng er sikkert en dreng som skal vænne sig til nye ting, og jo mere rolige og overbevisende i er i jeres kærlighed og støtte, jo lettere får han ved alt det nye.

Så støt hinanden kære voksne og giv knus både til hinanden og sønnen.Held og lykke emd det hele

håber du kan bruge dette ellers skriv igen

Varme hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.