"Baby 5 månder skal starte dagpleje , hvordan nedtrapning af amning."
Har en glad dreng på 5 mdr. Han skal starte i dagplejen når han 6½ mdr og jeg skal starte på arbejde. Når han 7 mdr. skal jeg afsted i 5 dage/nætter fra hjemmet.
Vores problem er at han altid har nægtet at tage sutteflasken (og sut). Han drikker glædeligt mme af et glas og han spiser glædeligt grød/mos. Hvordan klare vi at nedtrappe amningen, når han skal i dapleje og jeg arbejde. Og derefter stoppe amningen, det kan jeg jo ikke når jeg ikke er hjemme i 5 dage. Faren er der.
Vores dag ser sådan ud pt.
kl. 5 amning
kl. 7.30/ 8: amning og op
kl. 10.30/11 grød og 2-3 timers lur.
kl. 14 amning
kl. 16 amning og max 1 times lur
kl. 18 grønsagsmos
kl. 20 amning og puttes.
isted mellem kl 24-02 amning
Er det ok at han drikker alt sin mme af et glas.
Lisbeths svar
Hej!Så fint du har ammet og nu e rhan begyndt på andet mad og det trives han også med.
Den næste halvanden måned kan du trappe stille og roligt ned i amme måltider, og erstatte med MME. Derved reducerer du din mælk, så du kan tage afsted uden at døje med at få brystbetændelse. evt medbring en lille hånd pumpe, hvis der stadig kan være noget mælk.
I løbet af de næste par uger, kan du starte med at undlade din natamning lad far komme til, og enten give en flaske eller MME af kop.
Efterfølgende fjerner du stille og roligt et amme måltid og erstatter med MME, lidt af gangen så han vænner sig stille og roligt, til han starter i dagplejen.
Deter fint han får sin MMe i kop når han nu ikke vil flasken, lav også hans mos på MMe så han får det han skal have.
held og lykke emd amme stop og arbejdsstart.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk