"4 måneder, ernæres med MME og er forstoppet, hjælp?"
Hej Lisbeth.
Min søn på 4 mdr har været flaskebarn helt fra begyndelsen, han får Allomin syrnet og et 1/2 brev movicol både morgen og aften, men han døjer alligevel meget med prutter og ikke kan komme af med det, når han så endelig gør er det ler-agtigt.
Zoneterapi har vi "købt" os fattige i, uden nogen særlig effekt, han har også fået Mycolyn (staves?) dråber i en periode, hvor han fik dem i noget vand 15 min før spisning også uden effekt.
Vi cykler og cukler og cykler, han kommer i varmt karbad hver aften, får lidt kamillethe med lidt sukker ind imellem, prøver ofte med termometer i rumpen, INTET VIRKER; det er så synd for ham, what to do???
Lisbeths svar
Hej! Den lille mand, deter da hårdt at han er så plaget af sin forstoppelse.
Du har jo haft lægekontakt siden han e rpå Movicol, alligvel er det ikke helt godt?
Hvis jeg skal råde dig bedst så har jeg brug for at vide hans fødselsvægt, og længde og hvad han vejer og måler nu. Om han er i trivsel vækstmæssigt.
Umiddelbart er mange flaske børn let forstoppede, og oftest kan Laktulose hjælpe, har du forsøgt det?
Alligveler jeg af den holdning at små børn ikke bare skal have afføringsmidler i stor stil uden de er grundigt checket, er han det?
Bortset fra når han døjer med sin afføring, som jo kan være slemt, er han så glad og trives?.
Er han begyndt på noget grød?, sveskemos kan være en god ting for at hjælpe med mavens funktion, har du prøvet det?
Mange spørgsmål, hvis du orker svare så kan jeg bedre hjælpe dig.
Varme hilsne r
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk