Eksperthjælp: Sauna

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. april 2011

Pia Hern

"Sauna"

Hej Pia .. der er så mange delte meninger om at gravide må og ikke må gå i boblebad og sauna/dampbad ... ??? jeg var på tur i går i weelness center og er blevet vildt bekymret.

Hilsen den bekymrede.

Pias svar

Hej bekymrede

Forstår godt du er forvirret men du kan begge dele dog med måde. At opholde sig i meget varme hvadenten det er varmt vand eller saune/damp bad ændrer flere ting i kroppen men der skal en del til før det påvirker din baby negativt.

Jeg har hørt flere der mener at boblebade offentlige steder er rene bakterie bomber og at der er risiko for infektion. Jeg ved ikke hvor man mener infektionen skulle komme for der er lukket op til din baby. Risikoen er måske mere teoretisk. Jeg ville ikke selv undgå boblebad hvis jeg var gravid - jeg vill dog ikke sidde der for længe.

Alt dette forudsætter at du har en helt normal graviditet. Er der problemer eller fejler du noget bør du for en sikkerheds skyld undgå sauna og dampbad.

Husk dog altid at drikke rigeligt med vand - varmen dehydrer dig - og bliver du utilpas så gå straks ud af sauna eller badet.

Så tag det helt roligt - og gå glad i bad!

Held og lykke

Varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.