"baby 2 måneder, hvem skal styre søvnen?"
Hej Lisbeth,
For ca 2 måneder siden ( 22.02.11) blev min kæreste og jeg forældre for første gang til en velskabt dejlig lille pige, vi nyder begge rollen som forældre.
Men vores familier kommer med råd, der modsiger hinanden ang. søvn. Fx. siger min farmor at man gerne må vække dem om dagen og min svigermor siger det modsatte. Jeg vil jo bare det der er bedst for min datter, men hvad er sandt?
Jeg oplever hun er nemmere om eftermiddagen og aftenen, hvis jeg vækker hende efter tre timer om formiddagen, men er det for tidligt at begynde at skabe en søvnrytme til hende?
Det skal siges hun stortrives, hun pludre løs, smiler bevidst, efteraber vores lyde når vi leger med hende og kan holde selv hovedet når hun ligger på maven.
Med venlig hilsen
Sofie
Lisbeths svar
Hej Sofie!
Tillykke med den lille pige, som stortrives læser jeg. Du e rnu udsat for det de fleste nybagte forældre oplever, nemlig rigtig velmenende råd fra familien.Husk du/I er eksperterne på jeres barn. Har I brug for råd, så spørger I.
Jeg trordu læser din datter så fint, lad hen de sove til hun melder sig, am hende , hvis du gør dte, når hun er sulten.Når hun er sur så sid med hende,leg med hende og slap af med hende. Deter ofte om eftermiddagen de fleste babyer har noget uro.Og deter o.k.deter også en måde at få far og mor til at slappe af på. Hun vil jer gerne og nogen gange er hu n urolig uden påviselig grund, så er det favnen det gælder.
en søvnrytme er det nok for tidligt at indføre, hun er stadig meget lille.
Håber du kan bruge lidt af det ehr, og fortsat held og lykke med pigen og rigtig god påske.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld