Eksperthjælp: 6 måneder, efter ammestop vægrer sig imod mad.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.133 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. april 2011

Lisbeth Jess

"6 måneder, efter ammestop vægrer sig imod mad. "

hej lisbeth jeg er mor til en dejlige pige på 6 mdr. jeg har været nød til at lave et ammestop da hun begyndte at bide mig efter at hun havde fået 2 tænder fordi jeg ikke kunne holde smerten ud, men nu er mit store problem at hun ikke rigtig vil spise hendes grød og hun vil slet ikke drikke noget. har prøvet at give hende modermælks erstatning, vand og sødmælk både i kop og i sutteflaske men uden held, og hun er begyndt at blive ked af det og hidsig hele tiden men ved ikke hvad jeg skal stille op med hende når hun hverken vil spise eller drikke efter ammestoppet så håber at du kan hjælpe mig til hvad jeg skal stille op med hende så hun kan begynde at spise og drikke igen?

Lisbeths svar

Hej ! Det er gået for hurtigt for hende, for hun dufter og mærker dig stadig og hvorfor ingen mælk hos mor.?

De fleste trapper end stille og roligt så de små vænner sig til anden mad. Nu blev du bidt så meget at du valgte at stoppe, og det reagerer hun på.Og det gør afsindig ondt at få brystvorten imellem to små skarpe tænder. Mange kan amme også når baby med tænder, du er stoppet og fint du har ammet i 6 måneder.

Nu skal du bevare din ro og overbevisning, vis hende med din stemme og dit kærlige smilende ansigt at nu er der anden mad.Det skal ikke være et overgreb, alligvel kan du holde hende lidt fast mens du siger uhmm, dejlig mad,og selvom hun bliver sur og vender hovedet væk, så giv ikke op i første forsøg. Når hun opdager, at det er den mad der er, så begynder hun at spise, efter nogen protest.

Held og lykke her i påsken, kniber dte så skriv igen.

Rigtig god påske.

Varme hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.