Eksperthjælp: Plukkeveer

Visninger: 821   Svar: 1

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

13. april 2011

Pia Hern

"Plukkeveer"

Hej Pia..

Jeg har et spørgsmål omkring plukveer. Jeg var i København og besøge mine svigerforældre her for et par uger siden. Min kæreste og mig skulle ud og shoppe lidt, og vi gik strøget op og ned, samt Fields dagen efter. Altså 2 dage med en hel del aktivitet, men i et stille og roligt tempo. Jeg er 28+4 nu, og har haft plukveer en del tid, men natten efter de 2 aktive dage fik jeg plukveer som gjorde ondt, og jeg vågnede af det - det følres lidt lige som menstruationssmerter. Jeg blev ret nervøs, og lå faktisk en hel time med sådanne plukveer. De gik i sig selv igen, men vil lige høre, om det var en "lille advarsel" derinde fra? Altså at jeg måske har overbelastet min krop?

Jeg har haft det en enkelt gang efter, hvor jeg også havde været i et storcenter og gå rundt, men det var ikke lige så længe, som tidligere. Jeg kan godt få lidt menstruations-lignende smerter engang i mellem, uden jeg har været aktiv - hvorfor føles det sådan? Og er det normalt? Synes bare det er lidt underligt, at de nogen gange gør lidt ondt hen over lænden og fortil..

Håber du kan give et svar

Venlig hilsen

Sille

Pias svar

Hej Sille

Du er helt normal - er det ikke dejligt?

Plukkeveer er helt normalt og også efter sådan 2 heftige shoppe dage. Det er et lille vink om at du lige skal slappe lidt af men ikke et vink om at du slet ikke må shoppe. Der sker ikke noget ved at man har lidt murren i lænden og fortil - det må bare ikke gå hen og blive regelmæssige kontraktioner og heller ikke gå hen og blive rigtig smertefuldt.

Det ville være meget lettere hvis vi som jordemødre kunne sige at det på en skala fra 1-10 kun må gøre ondt til 3 eller at du kun må have x antal plukkeveer om dagen. Der er desværre ikke sådanne generelle regler og derfor er det også svært som gravid at vide om det er normalt eller ikke. Det er lidt svævende guidelines. Vi vurdere disse ting i en sammenhæng og den kan være svær at give videre og også svær at rådgive om i en brevkasse fordi det kræver mange flere spørgsmål til dig.

Men det lyder helt normalt. De genrelle guidelines er dem jeg nævnte i starten. Er du i tvivl så kan du altid ringe til fødegangen og tale med en jordemoder. Hun kan stille dig de spørgsmål som jeg ikke kan her.

Held og lykke

varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

14. april 2011

Sitrani

Profilbillede for Sitrani
23
Nu mor til 2 smukke piger

Ej hvor godt, et jeg glad for - tak for dit svar!

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.