"pige 17 måneder har tabt sig 2 kg og spiser kun frugt"
Hej Lisbeth
Jeg har en datter på knap 1½, som sjældent vil spise andet end frugt og endda ikke meget. Det har stået på nogle måneder nu. Før spiste hun det samme som resten af familien.
Nu er hun begyndt at tabe sig, næsten 2 kg er smuttet.. noget af det er nok fordi hun er meget aktiv.
Hun er 88cm og vejer 10kg nu, og ser ikke ud til at mangle nogetmen er bekymret for at det fortsætter.. Hvad kan jeg gøre?
Lisbeths svar
Hej!
Din datter spiser kun frugt og har tabt sig, klart du er bekymret,nu kender jeg ikke he ndes tidligre vækstkurve, men med hendes vægttab ligger hun under den nederste kurve.
Det skal hun kun , hvis hun altid har ligget dernede?
Et så lille barn skal have en god kost , med proteiner, fedstoffer og de gode kulhydrater. Det får hun ikke ved at spise kun frugt.
Jeg vil opfordre dig til at snakke med din læge og få ham til at vurdere hende og evt give en god hjælp med kosten.
Du skal have nogen der kan støtte dig i den proces at få hende til at spise sundt. Hun skal vokse og tage på, også selvom hun er aktiv. Muskler vejer godt til.
Nu ved jeg ikke om hun har skrantet her i vinter, deter jo ofte i sygeperioder de vælger maden fra.
Hun skal lære at vælge maden til igen.
held og lykke med hende.håber det hurtigt bliver klaret.
Hvis jeg har skrevet uforståeligt, så skriv igen så uddyber jeg gerne.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld