"baby 6 måneder, drikker hun nok?"
Hejsa Lisbeth
Min datter er 6 mdr. og er super glad for at spise fast føde! Hun startede med grød da hun var 4 mdr. og 14 dage efter fik hun også grønsagdmos! Nu hvor hun er 6 mdr. er jeg meget i tvivl om, om hun nu også får væske nok....!! Hun er ikke begejstret for at drikke vand endnu, så det er faktisk ikke så meget, hun får i løbet af dagen!
Hendes måltider er som følgende:
Morgen: amning
Inden morgenlur: amning
Efter morgenlur: Stor portion grød og tilbyder vand (hun får vel 2-3 mundfulde vand max)
Inden eftermiddagslur: Får tilbudt vand eller flaske (tit gider hun ingen af delene)
Efter eftermiddagslur: Får lidt rugbrød og frugt + tilbudt vand (drikker igen MEGET lidt)
Før aftenlur: amning
Efter aftentur: grønsagsmos og tilbudt vand
Inden sengetid: tilbudt natflaske (spiser ca. 120 ml.
Hun spiser ikke om natten... men sover ca. fra 21.30-6.30.
..... Jeg synes ikke, at det lyder af meget vlske på en hel dag! Hendes tis er stadig gennemsigtigt, men afføringen er rimelig fast.... men ikke noget, der generer hende overhovedet! Hvad kan jeg gøre for at få mere væske i hende??? Skal jeg erstatte et af måltiderne med en flaske???
Mange hilsner fra Lea
Lisbeths svar
Hej Lea!
Hune r 6 måneder glad for sin mad og du ammer stadig og deter så fint.
Når hun trives,tager det på hun skal , tisser og har normal afføring, så gør du det fint med maden.
Hun skal vænne sig til vand,deter ikke det de holder mest af.Hvis du bliver bekymret for, om hun får nok, så giver du hende blot noget mere bryst, deter bedre end flaSKEN.
Hun sover flot om natten, og når jeg læser din dagsrytme, så lyder det fint.
Fortsæt du på den gode måde du gør nu. de næste måneder indil 1 års aldren begynder mad udviklingen jo at stige , indtil hun spiser det som I andre gør.
Fortsat held og lykke med hende.
Varme hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk