Eksperthjælp: Plukkeveer

Visninger: 824   Svar: 2

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

7. april 2011

"Plukkeveer"

Hejsa,

Jeg har lige brug for svar på et spørgsmål. Er i dag 14+4 og er den sidste uges tid begyndt at få plukveer. Det kommer flere gange om dagen, hvor det spænder i maven og maven bliver helt stenhård. Det gør ikke ondt, det er bare lidt ubehageligt. Er det normalt så tidligt? Det er ikke fordi jeg stresser, har tvært i mod en rimelig inaktiv hverdag som studerende, men prøver at bevæge mig alligevel, når jeg har mulighed for det.

Er der noget jeg skal være obs på? Jeg er førstegangsfødende.

På forhånd tak for hjælpen  

Pias svar

Hej du

Tillykke med din lille baby i din mave!

Det er helt normalt med plukkeveer - de skal sådan set være der og de begynder allerede omkring 12-13.uge. Din livmoder træner jo til den store dag. Når det kun er et par gange om dagen og ikke gør ondt så er det helt fredligt og helt normalt.

Det lyder som om du har styr på hvornår man skal reager på plukkeveer - nemlig når de gør ondt og/eller bliver regelmæssige.

Hvis du har lyst kan du læse mere om plukkeveer på min blog på www.fantastiskefødsel.dk se under Pia´s Blog. Du skal lige bladre lidt ned så kommer der 2 indlæg om For lidt og for meget og Lindring af plukkeveer.

Held og lykke!

Varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld Svar

13. april 2011

Mortil2-87

Hej Pia.

Jeg er nu gravid for 2. gang og er i uge 29+4, har termin d. 25 juni.. Problemet er bare at jeg får rigtig tit plukveer (8-10 de slemme dage) og nogle af dem niver gevaltigt, især når jeg skal på toilettet kan jeg få en plukvee. Min egen jm sagde at hvis de begyndte og være relmæssige så skulle jeg kontakte hende, men synes jeg ikke de er:? Hvornår er relmæssigt at have dem?? Har gået hjemme sien jeg var 3 mdr henne da jeg havde en meget kraftig blødning hvor det løb med blod ud ,, fik af vide at det var min livmoderhals der havde en revne, men efter der har der intet været..

Skal jeg kontakte min egen jm og lade hende se på mig..? eller skal jeg bare være mere i ro.. ???

Mvh Louise..!!

Anmeld Svar

13. april 2011

ph41

Hej du

8-10 plukkeveer på et helt døgn lyder ikke som et problem. Du skal have plukkeveer - de er med til at forberede din livmoder.

Med regelmæssige så mener din jordemoder at de kommer med fx 10 eller 5 min interval - ligesom veer. Plukkeveer skal som udgangspunkt ikke gøre ondt men de kan godt murre og nive lidt. Men de må ikke føles som veer.

Hvis du er i tvivl så kan det måske være en hjælp at tale med en jordemoder. Hun kan bedre, end jeg kan her, stille dig spørgsmål som kan afklare lidt.

Men umiddelbart lyder det helt normalt.

held og lykke

varme hilsner fra Pia

Anmeld Svar

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+