"21 måneder skal lige vænne sig til sommertid."
Hej Lisbeth
Efter vi har stillet om til sommer til har vi ikke kunne få vores søn til at søve før kl 21 og det er lige meget hvad vi gør, om vi har været i haven hele dagen, om han har været i legestuen eller til gymnastik så nægter han at lægge sig til at sove før.
Det er så også ok hvis han så bare ville tage den time mere om morgnen for han bliver så træt og så dejlig sur/på tvær når han ikke får nok søvn.
Han kan fint ligge og hygge i vores seng men han lægger sig bare ikke til at sove heller ikke hvis vi gå ud og han så selv ligger så står han bare op og lege videre.
Nu er mit spørgsmål så hvordan får vi han bedst tilbage til normal sove tid som er kl 20-06.30/07.00
Han sover inde hos mig da far arbejder om natten og han vågner mange gang når far er på arbejde men hos mig sover han hele natten og det er jo også meget hyggeligt
Hilsen den meget trætte mor
Lisbeths svar
hej !
Det tager lidt tid at vænne de små til en ændret rytme,det sidste halve år, har det været vintertid.
selvom deter hårdt så skal du være udholdende, han skal ikke være oppe til kl 21,så du må være kreativ. Når I sover sammen, så må du blive der, og sørge for at han lægger sig ned og gør sig klar til søvn.
Den første uge kan det være han ligger og er klar til leg, så må¨du meget tydeligt vise at deter aften og han skal sove.Om du vil blive og lægge ham ned, eller gå frem og tilbage er dit valg.
Sæt noget blid musik på, skaf nogle mørklægningsgardiner, så det virkelig e rmørkt, og sig stille og roligt og med overbevisning at det er sovetid.
I løbet af nogle uger, så er han vænnet til den nye tid.Håber også du får din søvn.
held og lykke med nattesøvnen.
Varme hilsne r
Lisbeth jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk