Eksperthjælp: Baby 6,5 måned, hvordan stimulere motorikken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.556 visninger
1 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Lisbeth Jess

"Baby 6,5 måned, hvordan stimulere motorikken?"

Hej Lisbeth,

Vi har en datter på 6 ½mdr, som er super god trivsel. Jeg er dog lidt bekymret for hendes motoriske udvikling...

Jeg har  lang tid øvet med hende at trille, men hun har aldrig virket særlig interesseret i det.

I søndags lærte hun dog at trille fra ryg til mave, gjorde det mange gange søndag aften, men er nu igen ikke interesseret i det. Hun kan stadig ikk fra mave til ryg??

Jeg mangler nogle tips til hvordan jeg kan øve med hende, eller om jeg bare skal tage det stille og rolig og så kommer det nok?? Jeg tvinger hende til at ligge på maven, selvom hun ikke altid er begejstret, men tænker dermed at hun måske selv finder en måd ehun kan komme rundt på, men dte har bestemt ikke hjulpet endnu...

Ellers er hun meget glad pige, spiser fast føde gennem hele dagen, kun 1-3 amninger gennem aftenen og natten...  Hun er dg også super god det finmotoriske, feks at tage hendes sut det er overhovedet ikke nget problem for der har hun viljen

Jeg håber du kan komme med tips og tricks til beroligelse..

Mvh anonym

Lisbeths svar

Hej!

når hun trille rfra ryg til amve,. så er det ganske godt. deter ofte den anden vej rundt de starter med.

Du kan checke nogle ting. Når du sidder med hende og løfter hende og i strakte ben, støtter hun på lidt stive ben?

Løfter hun sine ben og putter fødderne i munden når du skifter hende?

Når  hun ligger på maven, løfter hun så kun hovedet , eller kommerhun op på underarmene så hendes bryst kasse løfter sig lidt.

Hun skal kunne det jeg spørger om.

Hvis ikke så skal du træne me dhende. Når hun ligger på gulvet på ryggen, skal du lave lidt gymnastik me dhendes ben, bøj og stræk og cykle, leg elidt me dhende og løft hendes numse.

Træn hendes muskler ved at lade hende støtte på dine lår og hoppe, mens du holder hende.( ingen gåvogn eller hoppegynge).

Når hun ligge rpå ryggen, bøj og stræk med arme og ben, den ve nstre arm og højre ben. f.eks, og modsat, pjat og grin, dte skal være sjovt.

når du løfter det ene ben, så sving det over det andet og gyng hende lidt og få overkroppen med, så hun opdager hvordan man gør.

Når hun ligger på maven, og deter så vigtigt, for hendes krumning af ryggen, både i halsdelen og i lænden.så læg dig foran hende, og hjælp hende hvis det kniber. læg legetøj lidt væk så hun skal strække sig efter det, selvom hun bliver sur så øg tiden hver dag. .hendes arme skal blive så stærke at dekan bære hendes vægt af overkroppen.

slut med at lade hende trille om, et par gange.

udover dette, kan du låne gode bøge rpå biblioteket om at lege med dit barn.

håber du kan bruge lidt og lade dig inspirere, og held og lykke fortsat.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

mor1

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.